Amigues i amics, un historiador que en aquests moments treballa a Roma, en Félix Monguilot, s'ha dirigit a la nostra bústia general, amb l'escrit de més avall. Trob que entre tots podem donar resposta a les seves demandes d'informació. Li podem respondre sobre la llista mateixa, donat que li proposarem donar-s'hi d'alta momentàniament. I, sinó, de tota manera, en podrà llegir els missatges dins internet a http://www.mail-archive.com/mhib%40memoriadelesilles.org

Salut i fins ara

MHIB. Administració de la llista

En Félix Monguilot ha escrit (11-8-2005):
---
Estimados srs. soy un investigador que está en Italia y en estos momentos
estoy elaborando un artículo de investigación sobre los primeros
documentales del instituto luce rodados en españa durante la guerra civil.
Entre estos se encuentran un par de ellos dedicados a Mallorca. He
consultado vuestra pagina, la cual me resulta muy interesante. Ante la
imposibilidad en estos momentos de acercarme a Mallorca me gustaría hacerles
un par de preguntas para ver si me pueden responder a ellas, visto que aquí
en Roma no he podido localizar nada.

-Por un lado me gustaría saber si tras el desembarco del capità Bayo en
Mallorca con  los republicanos catalanes en Porto-Cristo, estos permanecen
allí hasta el 4 de septiembre, fecha en la que se retiiran, y en caso
afirmativo si es allí donde se libra la batalla de la contraofensiva
franquista con la victoria de los últimos y provocando la retirada de los
republicanos.

-Por otro lado me gustaría saber, visto que aparece en la cronología de
vuestra página, si tienen alguna información sobre Arconovaldo Bonacorsi, el
feixista Comte Rossi.
En uno de estos documentales se presenta la llegada del mismo a la ciudad y
la celebración de una serie de actos en conmemoración suya, pero no he
conseguido ninguna información respecto a la fecha ni lugar de celebración o
sobre la persona  del Comte.

Espero que puedan ayudarme en mi investigación. Les agradezco por anticipado
su colaboración y si del mismo modo puedo hacer algo por ustedes no duden en
preguntarmelo.
Saludos y hasta pronto

Felix Monguilot

MEMÒRIA HISTÒRICA DE LES ILLES BALEARS
- Pàgina web:
http://www.memoriadelesilles.org
- Per enviar un missatge a totes les companyes i companys:
    1. Normalment:
mhib@memoriadelesilles.org
    2. Si l'anterior falla:
memoriadelesilles@www.softcatala.net
- Per llegir missatges anteriors:
    1. Normalment:
http://www.mail-archive.com/mhib%40memoriadelesilles.org
    2. Per alguns períodes: http://www.mail-archive.com/memoriadelesilles@www.softcatala.net
                                      http://www.mail-archive.com/memoriademallorca@softcatala.net
- Per consultar una agenda d'actes previstos:
http://www.araisempre.org
- Per col.laboracions, per deixar de rebre el correu, per començar a rebre'l, per enviar dades per la pàgina web, per dubtes de funcionament, etc.: