Title: Message

Lazarevic i Lukic bez komentara, Pavkovic ranije rekao da nece bjezati

Bivsi komandant Pristinskog korpusa Vojske Jugoslavije general Vladimir Lazarevic izjavio je veceras agenciji Beta da nema komentar na vijest o objavljivanju haske optuznice protiv njega i jos trojice generala vojske i policije za ratne zlocine na Kosovu 1999. godine. “Moj prvi komentar je da sam bez komentara”, kazao je Lazarevic, a na pitanje sta ce preduzeti u narednom periodu odgovorio je: “Zivi bili pa videli”, prenijela je RTS.

Nacelnik Resora javne bezbjednosti MUP-a Srbije Sreten Lukic odbio je vecaras da komentarisu objavljivanje optuznice Haskog tribunala.

Vojnik sam i bice onako kako moja drzava odluci. Bezati necu, jer nemam zbog cega da se skrivam”, rekao je penzionisani general, a sada i haski optuzenik, Nebojsa Pavkovic, odgovarajuci na pitanje “a sta ako Vas Hag i zvanicno pozove, da li cete bezati i skrivati se?” iz intervjua objavljenog u posljednjem broju beogradskog “Nedeljnog telegrafa”.

Pavkovic je u tom intervjuu kazao da niti je “naredio neki zlocin”, niti ga je sam izvrsio, “niti se on dogodio tamo gde” je on komandovao. “Ako je zlocin to sto sam kao profesionalni vojnik branio zemlju, onda neka mi sude. Zato smatram da bi neko trebalo da se seti da smo Treca armija i ja imali neke zasluge za ovu zemlju i ovaj narod”, kazao je Pavkovic u vrijeme dok nije znao za optuznicu haskog Tuzilastva.

 23:08

Prosper porucio: Uhapsite Mladica, pa sudite Pavkovicu i ostalima

Americki ambasador zaduzen za pitanja ratnih zlocina Pjer Risar Prosper izjavio je za RTS da bi se, ukoliko vlasti Srbije i Crne Gore uhapse i izruce Haskom tribunalu Ratka Mladica, cetvorici srpskih generala protiv kojih su podignute optuznice, moglo suditi u zemlji. “Ukoliko su vlasti SiCG u stanju da uhapse i izruce Haskom tribunalu Ratka Mladica, mogle bi dobiti sansu da ostale slucajeve, a pogotovo ove danas, vode kod kuce, pred domacim sudovima”, rekao je Prosper.

 22:52

Svilanovic: Veceras otpecacene optuznice mozda ce biti prepustene domacem pravosudju

Predsjednik Nacionalnog savjeta za saradnju sa Haskim trbunalom i ministar inostranih poslova SiCG Goran Svilanovic izjavio je za Televiziju B92 da ocekuje da ce slucajevi po veceras otpecacenim optuznicama protiv generala vojske i policije, biti prepustene domacem pravosudju.

 22:33

Zivkovic potvrdio da je odbio da primi optuznice

Srpski premijer Zoran Zivkovic izjavio je veceras, gostujuci na RTS-u, da je odbio da primi optuznice protiv Pavkovica, Lazarevica, Lukica i Djordjevica iz vise razloga: jedan je taj sto premijer nije zaduzen za prijem optuznica, a drugi taj sto je na njima pisalo “Savezna Republika Srbija i Crna Gora”. “Rekao sam joj da takva drzava ne postoji”, kazao je Zivkovic.

 22:19

Del Ponte: Zivkovic odbio, a Svilanovic primio optuznice

Glavna tuziteljica Haskog tribunala Karla del Ponte izjavila je danas u Londonu da je optuznice protiv penzionisanog generala Vojske SiCG Nebojsu Pavkovica, generala Vladimira Lazarevica, penzionisanog policijskog generala Vlastimira Djordjevica i nacelnika Sluzbe javne bezbjednosti MUP-a Srbije generala Sretena Lukica, predala vlastima u Beogradu prilikom nedavne posj Beogradu. Ona je rekla da je srpski premijer Zoran Zivkovic odbio tada da primi te optuznice i da ih je urucila ministru inostranih poslova Goranu Svilanovicu.

www.pcnen.cg.yu/