Sukarmenentukannya..perlu mengenali apa yang dikatakan hakikat insan. Mengenali akan insan, tingkah lakunya dan cuba kaji akan diri kita sendiri. Tahap ketinggian dan kuatnya amalan dan pegangan kita pada agama, ikatan perhubungan antara insan, keluarga dan sekitaran.

Memang lewat mencapai tahap kesabaran yang diimpikan jika kita sendiri leka dengan kealpaan diri. Aku sendiri gagal dalam mengawal kemarahan bila mana berada di persimpangan yg memerlukan jawapan segera. Lemah sebenarnya aku ini.

ku sedari siapa diri ku ini...insan yg serba kekurangan...!

Oleh :ahba
myMasjid-Mengembalikan kegemilangan Masjid

Kirim email ke