Bones,

Recentment m'he assabentat que s'ha millorat el motor de separació sil·làbica de l'OpenOffice.org.

http://www.nabble.com/Unicode-in-hyphenation-patterns--t2614795.html (en anglès, i dispenseu pel meu mal anglès)

 L'algoritme original (el del TeX) s'ha extès permetent canvis que ens poden beneficiar pel tema del punt volat de la ela geminada

Podeu obtenir informació a:

http://hunspell.sourceforge.net/tb87nemeth.pdf  (en anglès)

El codi font de l'algorisme extès:

http://magyarispell.sourceforge.net/altlinuxHyph-2.1.zip

Resumint,

Bones notícies, afegint la regla l·5l/l=l al fitxer de regles de separació sil·làbica es permet la partició de la ela geminada i es suprimeix el punt volat :-)

Males notícies, ho he provat en la versió 2.04 i no funciona com m'esperava :-( (millor dit, no funciona)

Algú de l'equip de localització ha fet proves al respecte?

Per cert, segueixo pensant que també s'hauria d'afegir la regla _' 8_ al fitxer hyph_ca_ES.dic per evitar la possible separació de paraules amb apòstrofs. Els apòstrofs estan per unir paraules ;-)

També s'hauria d'actualitzar el diccionari de l'OOo oficial, http://wiki.services.openoffice.org/wiki/Dictionaries#Catalan_.28Spain.29 , afegint el fitxer de separació sil·làbica
El desenvolupador de l'Hunspell es pensa que encara no existeix aquest fitxer :-(

Respondre per correu electrònic a