Τα διδακτορικά, πάντως, είναι εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα. Η βιβλιογραφία δεν καλύπτεται για κανέναν/καμία Υποψήφιο/α Διδάκτορα εντυποανάπηρο ή μη. Το κόστος είναι τεράστιο και δε συγκρίνεται ούτε κατ' ελάχιστο με αυτό της βιβλιογραφίας του μεταπτυχιακού. Πολλώ δε μάλλον όταν συλλέγεται επί στην καλύτερη 3 ή 5 ή 7 ή 8 κλπ έτη. Τα χρησιμοποιούμενα συγγράμματα είναι πολλές φορές εξόχως εξειδικευμένα και η μετατροπή τους σε προσβάσιμη μορφή απαιτεί το διπλάσιο κόστος, φωτοτύπησης ή/και  σκαναρίσματος σε pdf. Βγάζω στην άκρη τις προσωπικές μας εργατοώρες για τη μετατροπή τους με OCR.

Πωλίνα




Στις 12/2/2019 11:06 πμ, ο Σκορδίλης Σπύρος έγραψε:
Απλά και στο θέμα αυτό να ξεκαθαρίσουμε τι θέλουμε ώς συνάφι. Δεν γίνετε και ν 
τα πέρνουμε για συγκεκριμένο σκοπό και εμείς να τα κάνουμε μυχανισμό. Και όταν 
καλούμαστε να δώσουμε τότε να επικαλούμαστε το τί γίνετε στο εξωτερικό. Ας 
αντιγράψουμε λοιπόν ένα οποιδήποτε μοντέλο χώρας της ε.ε τότε θα διαπιστώσουμε 
ότι οι πόροι απο το κράτος δεν κατευθίνοντε μόνο στους ενταλμένους φορείς, αλλά 
και στους εκδότες και στους συνγκραφείς. Εν τω μεταξύ τρελένομε για τους 
αναξιοπαθούντες φοιτητές που το άθλιο σύστημα τους απομιζά και δεν έχουν να 
ολοκληρώσουν το διδακτορικό τους. Θού κύριε... σπύρος

12 Φεβ 2019, 10:07, ο χρήστης «Kostas .D. Theodoropoulos <[email protected]>» 
έγραψε:

Καλημέρες πολλές. Τα πράγματα είναι πολύ απλά και τα έχουμε πει και πιο πάνω 
αλλά ας τα ξανα πούμε. Α. Η εύλογη αμοιβή ως αρχή στους δημιουργούς και τους 
εκδότες προβλέπεται από την συνθήκη του Μαρακές και την οδηγία 1564/2017 ενώ ως 
αρχή υπάρχει και στο ελληνικό δίκαιο όπως και στο δίκαιο άλλων χωρών και δεν θα 
μπορούσε να συμβαίνει διαφορετικά μια που ο δημιουργός πρέπει να αμοίβεται για 
το έργο του. Β. Σήμερα στον χώρο της εκπαίδευσης όλα τα συγγράμματα παρέχονται 
δωρεάν από το κράτος σε όλους τους φοιτητές επομένως το αντίστοιχο πρέπει να 
γίνεται για τους εντυποανάπηρους φοιτητές δηλαδή στο όλο κόστος που καταβάλλει 
το κράτος να συμπεριληφθεί και αυτό της μετατροπής σε προσβάσιμα αρχεία. Γ. το 
κράτος από το 1989 με τον νόμο 1866 έχει θεσμοθετήσει πόρο από τα διαφημιστικά 
έσοδα των τηλεοπτικών μέσων στον Πανελλήνιο σύνδεσμο τυφλών και στο κέντρο 
εκπαίδευσης και αποκατάστασης τυφλών (ΚΕΑΤ) για την ανάπτυξη επιμορφωτικών 
δραστηριοτήτων προφανώς και την ανάπτυξη βιβλίων σε προσβάσιμη μορφή βιβλία σε 
ηχητική μορφή. Επίσης δίδονται επιχορηγήσεις από την πλευρά της πολιτείας με 
διάφορες μορφές στους φορείς του χώρου που αναπτύσσουν προγράμματα ηχογράφησης 
βιβλίων. Τέλος από την εκπαίδευση βλεπόντων στην γραφή braille όπου παρέχεται 
από τους φορείς των τυφλών μεταξύ αυτών και της εθνικής ομοσπονδίας τυφλών 
εισρέουν σημαντικοί πόροι που μπορούν να επιβοηθήσουν ακόμη περισσότερο αυτό το 
έργο. Δ. ο πλέον ασφαλής και αποελεσματικότερος δρόμος για την πρόσβαση των 
εντυποανάπηρων στα βιβλία κάθε μορφής είναι αυτός της συνεργασίας δημιουργών 
και εκδοτών μαζί τους με το κόστος αμοιβής να το καλύπτει η πολιτεία όπως 
συμβαίνει με όλους τους πολίτες της χώρας μας.
--Κώστας--


-----Original Message----- From: Σκορδίλης Σπύρος
Sent: Tuesday, February 12, 2019 8:29 AM
To: Α Όραση Όραση
Subject: [Orasi] Νέα εμπόδια στην εκπαίδευση των τυφλών

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΗΜΑ ΑΝΑΠΗΡΩΝ - ΠΑΝ.ΒΗ.ΑΝ. - Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2019 - 06:58

Νέα εμπόδια στην εκπαίδευση των τυφλών


Νέα εμπόδια στην εκπαίδευση των τυφλών
Η γενική γραμματέας της ΕΟΤ, Βιβή Τσαβαλιά, μας περιγράφει το προσωπικό της 
βίωμα από τις σπουδές της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Ο υπάρχων νόμος δεν 
εφαρμόζεται κι ο νέος που έρχεται χειροτερεύει την κατάσταση. Αν περάσει, είτε 
οι Βιβλιοθήκες και οι υπόλοιποι φορείς δεν θα αναλαμβάνουν τη μετατροπή των 
έργων είτε θα μετακυλίουν το κόστος στους ανάπηρους.
Συντάκτης: Διαλεκτή Αγγελή.
Η ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση είναι μια υποχρέωση στην οποία η 
ελληνική πολιτεία έχει αποτύχει παταγωδώς διαχρονικά.
Ελάχιστα άτομα με αναπηρία εισάγονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ακόμη και με 
το ευεργετικό μέτρο της ποσόστωσης του 5% για τους υποψηφίους που πάσχουν από 
σοβαρές παθήσεις. Κι όταν καταφέρνουν να μπουν σε κάποιο Πανεπιστήμιο, οι 
σπουδαστές με αναπηρία έρχονται αντιμέτωποι με μη προσβάσιμα κτίρια, μη 
προσβάσιμες υπηρεσίες, μη προσβάσιμα συγγράμματα.
Αυτήν την πραγματικότητα έρχεται, όπως φαίνεται, να δυσχεράνει το σχέδιο νόμου 
του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, το οποίο έχει προκαλέσει μεγάλη 
αναστάτωση στους κύκλους των τυφλών, των αμβλυώπων και των ατόμων με άλλα 
προβλήματα ανάγνωσης αλλά και των φορέων που είναι επιφορτισμένοι με τη 
μετατροπή έργων σε προσβάσιμο γι’ αυτούς τους ανθρώπους μορφότυπο, καθώς 
προβλέπεται καταβολή εύλογης αμοιβής στους δικαιούχους των έργων, δηλαδή τους 
εκδότες. Ο φόβος τους είναι ότι το κόστος αυτής της «εύλογης αμοιβής» θα 
μετακυλιστεί στους ωφελούμενους.
Όπως τονίζει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΣΕΑΒ), το υπό 
διαβούλευση σχέδιο νόμου αφορά την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκή οδηγίας ΕΕ 
2017/1564, η οποία βασίστηκε στη Συνθήκη του Μαρακές.
Η Συνθήκη δεν προσέδιδε υποχρεωτικό χαρακτήρα στην εύλογη αμοιβή των δικαιούχων 
των έργων, ωστόσο το υπουργείο με το εν λόγω σχέδιο νόμου ουσιαστικά επιλέγει 
να ενσωματώσει την υποχρεωτικότητα αυτού του μέτρου.
Στο πλαίσιο της ισότιμης πρόσβασης, αρκετές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες αγόρασαν 
εξοπλισμό για τη στήριξη της μελέτης των εντυποανάπηρων σπουδαστών κι ανέπτυξαν 
υπηρεσίες προς αυτήν την κατεύθυνση.
«Η μετατροπή ενός ψηφιακού αρχείου (pdf), που παρέχει ένας εκδότης 
συγγραμμάτων, σε προσβάσιμη μορφή είναι μια διαδικασία, που απαιτεί από τις 
βιβλιοθήκες τη διάθεση προσωπικού και τεχνικών μέσων - συχνά επιστρατεύονται κι 
εθελοντές φοιτητές. Eνα βιβλίο 500 σελίδων απαιτεί εργασία 5-6 ημερών από 
έμπειρο βιβλιοθηκονόμο. Η μετατροπή σε ηχητικά αρχεία είναι ακόμη πιο περίπλοκη 
και χρονοβόρα. Στο Πάντειο Πανεπιστήμιο φοιτούν περίπου 20 εντυποανάπηροι 
σπουδαστές. Τα ενεργά βιβλία είναι 1.000 κι από αυτά περίπου 200 είναι 
προσβάσιμα», λέει η Ντίνα Κακάλη, διευθύντρια της Βιβλιοθήκης του Παντείου και 
συντονίστρια του δικτύου της σύγχρονης ηλεκτρονικής πλατφόρμας της 
«Πολυτροπικής Ηλεκτρονικής Βιβλιοθήκης - AMelib» του Συνδέσμου Ελληνικών 
Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο ΣΕΑΒ ζητά την άμεση 
απόσυρση των σχετικών παραγράφων του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου.
Η εξασφάλιση της ισότιμης συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι 
υποχρέωση των ατόμων με αναπηρία, αλλά της πολιτείας.
Εύλογα, λοιπόν, το σχέδιο νόμου έχει συγκεντρώσει τα πυρά των εμπλεκομένων 
καθώς αναγνωρίζουν τα προσκόμματα που μπαίνουν στην ισότιμη συμμετοχή στην 
εκπαίδευση, ενώ διαβλέπουν μέχρι και τον κίνδυνο η μετατροπή των έργων να 
καταστεί πεδίον δόξης λαμπρό για οικονομικές δοσοληψίες των φορέων της 
εκπαίδευσης με ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες θα αναλαμβάνουν το έργο με το 
αντίστοιχο φυσικά αντίτιμο, το οποίο θα κληθούν να καλύψουν τα ιδρύματα της 
Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τον ήδη χαμηλό κρατικό προϋπολογισμό τους.
Η Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (ΕΟΤ), στο πλαίσιο της διαβούλευσης, κάνει λόγο για 
«λόμπι των εκδοτών», στις πιέσεις του οποίου φαίνεται ότι υποκύπτει η πολιτεία.
«Με το παρόν σχέδιο νόμου, αντί να προχωρήσει η χώρα ένα βήμα παραπέρα και να 
εκσυγχρονιστεί πολιτισμικά, προσφέροντας ουσιαστική δωρεάν πρόσβαση στους 
εντυποανάπηρους ανθρώπους κάθε κατηγορίας, θέτει ένα επιπλέον εμπόδιο, ήτοι την 
αποζημίωση των “δικαιούχων”, δηλαδή των εκδοτών. Είναι ντροπή και όνειδος να 
εξαρτάται η πρόσβαση των τυφλών και των λοιπών ατόμων με προβλήματα όρασης: α) 
από την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, της οποίας δεν υπάρχει χρονικός 
προσδιορισμός έκδοσης και β) από την παροχή εύλογης αποζημίωσης στους 
δικαιούχους. Και η εύλογη αποζημίωση προβλέπεται να χορηγείται από μη 
κερδοσκοπικούς φορείς ή Βιβλιοθήκες Πανεπιστημίων κ.λπ., οι οποίοι 
επεξεργάζονται τα κείμενα προκειμένου να τα μετατρέψουν σε προσβάσιμη μορφή 
είτε ψηφιακή, είτε ακουστική, είτε σε γραφή Braille, είτε σε μεγαλογράμματους 
χαρακτήρες με δυσβάσταχτο κόστος, με προσωπικό πολύ περιορισμένο, το οποίο 
αφιερώνει πολλές εργατοώρες στη μετατροπή κάθε βιβλίου στην κατάλληλη μορφή. Η 
καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης εκ μέρους των φορέων αυτών οι οποίοι ουδόλως 
αποζημιώνονται για το παρεχόμενο έργο είναι σε κάθε περίπτωση καταχρηστική, 
ανεπίτρεπτη και υπερβαίνει τα εσκαμμένα», αναφέρει η ΕΟΤ.
Πληρώνουν οι ίδιοι
Η γενική γραμματέας της ΕΟΤ, Βιβή Τσαβαλιά, μας περιγράφει το προσωπικό της 
βίωμα από τις σπουδές της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση:
«Σπουδάζω στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, στο Τμήμα Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. 
Τα συγγράμματα των εκδόσεων του ΕΑΠ, μου τα στέλνουν σε προσβάσιμη μορφή. Για 
τα δυο -τουλάχιστον- επιπλέον συγγράμματα άλλων εκδοτικών οίκων πληρώνω για τη 
μετατροπή τους. Κι όλα αυτά ενώ πληρώνω ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσόν στο ΕΑΠ. 
Τους έχω ζητήσει να ασχοληθούν με το ζήτημα των συγγραμμάτων – βάσει νομοθεσίας 
οι εκδότες υποχρεούνται να παρέχουν δωρεάν προσβάσιμα βιβλία– και με αγνοούν.
»Ο υπάρχων νόμος δεν εφαρμόζεται κι ο νέος που έρχεται χειροτερεύει την 
κατάσταση. Αν περάσει, είτε οι Βιβλιοθήκες και οι υπόλοιποι φορείς δεν θα 
αναλαμβάνουν τη μετατροπή των έργων είτε θα μετακυλίουν το κόστος στους 
ανάπηρους. Έκανα το μεταπτυχιακό μου στο Πάντειο. Το πρόγραμμα ήταν δωρεάν, 
αλλά μου κόστισε 10.000 ευρώ: έπρεπε κάποιος να μου φωτογραφίζει τα αρχεία και 
να μου ηχογραφεί βιβλία και συγγράμματα. Θα ήθελα να κάνω διδακτορικό. Έχω τα 
φόντα, αλλά δεν έχω τα χρήματα».

Πηγή: Εφημερίδα των συντακτών

http://panvian.blogspot.com/2019/02/blog-post_11.html

________

Orasi mailing list
για την διαγραφή σας από αυτή την λίστα στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]
και στο θέμα γράψτε unsubscribe

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της λίστας 
στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]

διαβάστε τι συζητά αυτή η λίστα
http://hostvis.net/mailman/listinfo/orasi_hostvis.net

Για το αρχείο της λίστας
http://www.mail-archive.com/[email protected]/
Εναλλακτικό αρχείο:
http://hostvis.net/pipermail/orasi_hostvis.net/
παλαιότερο αρχίο (έως 25/06/2011)
http://www.freelists.org/archives/orasi
__________
NVDA δωρεάν αναγνώστης οθόνης ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού
http://www.nvda-project.org/
_____________
Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις 
προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών
____________

________

Orasi mailing list
για την διαγραφή σας από αυτή την λίστα στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]
και στο θέμα γράψτε unsubscribe

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της λίστας 
στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]

διαβάστε τι συζητά αυτή η λίστα
http://hostvis.net/mailman/listinfo/orasi_hostvis.net

Για το αρχείο της λίστας
http://www.mail-archive.com/[email protected]/
Εναλλακτικό αρχείο:
http://hostvis.net/pipermail/orasi_hostvis.net/
παλαιότερο αρχίο (έως 25/06/2011)
http://www.freelists.org/archives/orasi
__________
NVDA δωρεάν αναγνώστης οθόνης ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού
http://www.nvda-project.org/
_____________
Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις 
προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών
____________
  ________

Orasi mailing list
για την διαγραφή σας από αυτή την λίστα στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]
και στο θέμα γράψτε unsubscribe

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της λίστας 
στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]

διαβάστε τι συζητά αυτή η λίστα
http://hostvis.net/mailman/listinfo/orasi_hostvis.net

Για το αρχείο της λίστας
http://www.mail-archive.com/[email protected]/
Εναλλακτικό αρχείο:
http://hostvis.net/pipermail/orasi_hostvis.net/
παλαιότερο αρχίο (έως 25/06/2011)
http://www.freelists.org/archives/orasi
__________
NVDA δωρεάν αναγνώστης οθόνης ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού
http://www.nvda-project.org/
_____________
Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις 
προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών
____________

--
Πωλίνα Παπανικολάου

________

Orasi mailing list
για την διαγραφή σας από αυτή την λίστα στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]
και στο θέμα γράψτε unsubscribe

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της λίστας 
στείλτε email στην διεύθυνση
[email protected]

διαβάστε τι συζητά αυτή η λίστα
http://hostvis.net/mailman/listinfo/orasi_hostvis.net

Για το αρχείο της λίστας
http://www.mail-archive.com/[email protected]/
Εναλλακτικό αρχείο:
http://hostvis.net/pipermail/orasi_hostvis.net/
παλαιότερο αρχίο (έως 25/06/2011)
http://www.freelists.org/archives/orasi
__________
NVDA δωρεάν αναγνώστης οθόνης ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού
http://www.nvda-project.org/
_____________
Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις 
προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών
____________

Απαντηση