εδώ που τα λέμε και εμένα αν μου το κρατούσε με τρυφερότητα θα έβλεπα και αγώνα του ολυμπιακού... χαχαχαχα. σπύρος

From: "skordilis-spyros" <spyri...@otenet.gr>
Sent: Friday, November 01, 2019 7:31 PM
To: "οραση list" <orasi@hostvis.net>
Subject: [Orasi] Συγκλονιστικό: "Βλέπει" μπάσκετ με τα... μάτια της ψυχής (photos & videos)

Συγκλονιστικό: "Βλέπει" μπάσκετ με τα... μάτια της ψυχής (photos & videos)

Έχει στερηθεί την όραση του εδώ και χρόνια... Όμως έχει μια μόνιμη θέση στα παιχνίδια της ομάδας μπάσκετ Παναθηναϊκός ΑμέΑ και "παρακολουθεί" με τα μάτια της ψυχής του, τα παιχνίδια της αγαπημένης του ομάδας. Αυτός είναι ο Τάκης Αλεξανδράκης!

Δημοσίευση: 29/10/2019 - 20:38
Ο Τάκης Αλεξανδράκης δεν είναι ένας απλός άνθρωπος... Και δεν αναφέρομαι στο πρόβλημα που έχει με την όραση του από τα 15 του χρόνια και την τυφλότητα που τον εμποδίζει να δει τις ομορφιές και τις ασχήμιες τούτου του κόσμου... Είναι ένας μικρός "επαναστάτης". Κάποιος που επέλεξε να "νικήσει" την αναπηρία του, να βγει από το "καβούκι" και τη safe zone, να κάνει ένα βήμα πιο πέρα. Να ζήσει τη ζωή, να ρουφήξει κάθε της στιγμή, ακόμα και μια αθλητική δραστηριότητα.

Ναι, ο Τάκης Αλεξανδράκης, πηγαίνει σε αγώνες μπάσκετ! "Παρακολουθεί" πιστά τα παιχνίδια της ομάδας καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού ΑμεΑ. Και βλέπει... Με τα μάτια της ψυχής του. Απολαμβάνει την ατμόσφαιρα, γίνεται "ένα" με τον κοσμο, νιώθει τον παλμό και βιώνει κάτι το ξεχωριστό. Γιατί αυτός το επέλεξε!

Έκανε την αρχή πριν από ένα χρόνο και φέτος το πήγε λίγο πιο... πέρα με τη βοήθεια της Ελένης Παππά και με ένα μικρό "θησαυρό" στη διάθεση του. Το πινάκιο απτικής αναπαράστασης γηπέδου καλαθοσφαίρισης, το οποίο τον βοηθά να λαμβάνει το μάξιμουμ της πληροφορίας.

"Παίρνω ουσιαστική πληροφορία. Παρακολουθώ τον αγώνα με τους δικούς μου τρόπους και με την τοπογραφία που μου δείχνει η Ελένη, η οποία μου περιγράφει υπέροχα τον αγώνα, μου δίνει τη δυνατότητα να έχω όλο τον παλμό. Πραγματικά βιώνω συγκλονιστικές στιγμές και είναι κάτι μοναδικό", λέει ο νομικός και φίλαθλος του Παναθηναϊκού, Τάκης Αλεξανδράκης στο novasports.gr για την εμπειρία του.

"Είναι μια πρωτοβουλία, η οποία ξεκίνησε από τη φιλία που έχω με τον Δημήτρη Πετρούνια, ο οποίος είναι στέλεχος της ομάδας Παναθηναϊκός ΑμεΑ και έχει αναλάβει την ψυχολογική υποστήριξη των παικτών. Γνωριζόμαστε από ένα επιστημονικό φόρουμ, στο οποίο είμαι συντονιστής. Όταν δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε πως μπορεί να γίνει αυτή η περιγραφή, του είπα πως ακριβώς μπορεί να γίνει. Βρέθηκε ένας κατάλληλος άνθρωπος, όπως είναι η Ελένη Παππά, η οποία έχει όλη την καλή διάθεση και άμεσα αντιλήφθηκε με τις συμβουλές μου, το πως πρέπει να γίνει η περιγραφή.

Προχωρήσαμε στη συνέχεια και στην εκτύπωση του τρισδιάστατου γηπέδου, ώστε να μπορέσω να έχω κάθε στιγμή την αίσθηση της εξέλιξης του αγώνα", εξηγεί ο κ. Αλεξανδράκης για μια σημαντική πρωτοβουλία, η οποία θα βοηθήσει στην πορεία και άλλους συνανθρώπους μας με προβλήματα όρασης να αφήσουν την ασφάλεια του σπιτιού τους και να βρεθούν σε ένα γήπεδο!

"Θέλουμε να γίνει κάτι, ώστε να μας φέρει όλους στο γήπεδο. Δεν ερχόμαστε λόγω αδυναμίας παρακολούθησης του αγώνα. Δηλαδή προτιμάμε να τον ακούσουμε από το ραδιόφωνο, καθώς είναι πολύ καλή η περιγραφή και εδώ πετυχαίνουμε ακριβώς το συνδυασμό.

Έχουμε την εικόνα του γηπέδου, έχουμε την εικόνα τη εξέλιξης, ακούω και από τον περιγραφέα την εξέλιξη και έχω ένα καταπληκτικό συνδυασμό. Δεν μπορείτε να φανταστείτε... Επειδή θεωρείτε ότι η εικόνα είναι πολύ σημαντική πληροφορία για τον άνθρωπο, εγώ με αυτόν τον τρόπο έχω καλύψει σχεδόν το 90% της πληροφορίας. Μόνο το 10% μου λείπει, ακόμα και αν δεν βλέπω. Έτσι νιώθω κι έτσι αισθάνομαι", σχολιάζει και συγκινεί ο Τάκης Αλεξανδράκης.

Στο πλευρό του, η Ελένη Παππά, φιλόλογος, ειδική παιδαγωγός και εκπαιδευτικός του συστήματος ανάγνωσης και γραφής τυφλών. Δύο διαμαντάκια λαμπερά αντικρίζουν το παρκέ και μεταφέρουν όσα γίνονται στο γήπεδο. Με τρυφερότητα κρατά το χέρι του Τάκη Αλεξανδράκη, το καθοδηγεί στο πινάκιο, του περιγράφει κάθε στιγμή...

"Ήταν μια σκέψη, γιατί προσπαθούμε να προωθήσουμε την ίση προσβασιμότητα για όλα τα άτομα με αναπηρία, σε όλους τους χώρους και ειδικά στον αθλητικό χώρο, που είναι ένας χώρος αναψυχής", λέει η Ελένη Παππά για την εθελοντική της δράση. "Είναι αρκετά δύσκολο, γιατί προσπαθώ να μεταφέρω όσα βλέπω, αλλά την ίδια στιγμή να κατευθύνω και στο γηπεδάκι".

Όμως τα καταφέρνει περίφημα. Και το κέρδος της είναι αυτό το ζεστό κύμα συναισθημάτων που λαμβάνει κάθε φορά... "Γι΄αυτό το λόγο το κάνω... Αυτό που παίρνω πίσω από τον κ. Αλεξανδράκη ή οποιονδήποτε τυφλό, είναι κάτι το απίστευτο... Γι' αυτό ζεις"!
https://www.novasports.gr/mpasket/ellada/article/1692745/sugklonistiko_blepei_mpasket_me_ta_matia_tis_psuxis_(photos_&_videos)

Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών ενώ Για να κατεβάσετε τον σχετικό κατάλογο επισκεφθείτε το http://www.hostvis.net/audiobooks/katalogos.zip