Αν σου τραγουδήσουμε εγώ κι ο Σπύρος Κωστούλα μου,
θα σηκωθείς και θα μας πάρεις στο κηνήγι.
Θανάσης.

From: "Costoula Mpalaska" <cos...@otenet.gr>
Sent: Thursday, February 13, 2020 9:23 PM
To: <orasi@hostvis.net>
Subject: Re: [Orasi] Ριτσώνα: Τάση που κερδίζει συνεχώς «έδαφος» η αποτέφρωση - Πάνω από 300 μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες

η αλήθεια είναι, ότι δεν έχω ακόμα καταλήξει, γιά τό αν θα πρέπει να γίνεται ταφη ή αποτέφρωση, ομως θα καταθέσω εδώ κα΄άποιες σκέψεις που αφορουν το θέμα αυτό. όταν κάποιος αποτεφρώνεται,ισως να ξεπερνιέται πιό ευκολα ο θάνατος με την εννοια, οτι δεν θα γίνεται αυτό το πήγαινε έλα στο νεκροταφείο, με λουλούδια, με μέ εκταφή, καί μέ κάτι χιλιάρικα γιά το ποιός θα κάνει τόν καλύτερο ταφο.συνεχή κλάματα,μέ συνεχή έξοδα στον δήμο, γιά την κράτηση του τάφου απο εξάμηνο σέ εξάμηνο,κιένα σωρό άλλα. π.χ. χάνει μιά μάννα το παιδίτης, έχει όμως άλλοένα, το οποίο συνήθως εγκαταλείπει πηγαίνοντας όλη ώρα στό νεκροταφείο, λες και πιό πολλήν . ανάγκη εχει το πεθαμένο άάπό τό ζωντανό. μού εχουν τύχειπολλές τέτοιε περιπτωσεις. μέ την αποτέφρωση ομως, τελειώνουν ολα. έτσι κιαλειώς η ψυχή έχει αποχωριστεί του σωματος.κάθε πράγμα εχει τά υπέρ και τά κατά.οταν ο ανθρωπος ταφεί εχουν να φάνε και τα καημένα τα σκουληκάκια.γιά τό μόνο που ειμαι σίγουρη όσον αφορά εμένα, αν με θάψουν δέν θέλω πολυτελή τάφο και αλλα τέτοια. προτιμω τα χρήματαα που θ θα δοθούν γιαύτο, να διατεθουν στούς φτωχούς που εχουν πολύ περισσότερη ανάγκη απ το κουφάρι μου. πρίν από 5 μήνες κοιμήθηκε η θεία μου η μοναχή οταν την έθαψαν την εριξαν στον ταφο χωρίς το φέρετρο.την εβαλαν μέσα σε ένα σεντόνι. οταν εγιναν τα 40 που πηγαμε στον τάφο για τό τρισάγιο, μέ εβαλε μία μοναχή να ψάξω τον ταφο. γύρω γύρω, ειχαν βάλει ομοιόμορφες γυαλισμένες πετρουλες. στή μέση, μία πιό μεγάλη πέτρα, πάνω στην οποία υπάρχει ο σταυρόςκαι γραμμενα το όνομά της και τοό σχήμα της, και η ημερομηνεία θανάτου. έτσι απλά θά ηθελα κιεγώ να με θάψουν.και μήν ξεχνάτε. όποιος έρθει στην κηδεία μου, νά μου τραγουδήσετε, το, με γέλασαν μιά χαραυγη. αυτά.

Στις 13/2/2020 11:26 π.μ., ο Γιώργος Καλουδάκης έγραψε:
Το Ποντίκι - topontiki.gr - Πέμπτη, 13 Φεβρουαρίου 2020 - 10:09 πμ

Ριτσώνα: Τάση που κερδίζει συνεχώς «έδαφος» η αποτέφρωση - Πάνω από 300 μέσα σε μόλις τέσσερις μήνες

Πριν από σχεδόν τέσσερις μήνες ξεκίνησε την λειτουργία του το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών στην Ριτσώνα.

Από τότε και σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, δείχνει ότι η συγκεκριμένη επιλογή ολοένα και κερδίζει έδαφος στην ελληνική κοινωνία.

Όπως αναφέρει το protothema.gr, σύμφωνα με τον κ. Αντώνη Αλακιώτη πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Αποτέφρωσης μέχρι στιγμής έχουν αποτεφρωθεί στη Ριτσώνα περίπου 300 άτομα, ενώ στην αποτέφρωση πηγαίνουν περίπου 20 με 25 νεκροί κάθε εβδομάδα. «Η ταφή που γίνεται, αλλά και το γεγονός ότι πρέπει σε τρία χρόνια να γίνει εκταφή, συν το κόστος είναι μερικά από τα στοιχεία που ωθούν πολλούς να επιλέξουν την αποτέφρωση για τους νεκρούς τους. Η αυξητική τάση αυτή υπάρχει και στην Αμερική και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Και τα μέχρι στιγμής στοιχεία μας δείχνουν ότι κάθε εβδομάδα πηγαίνουν στην Ριτσώνα 20 με 25 νεκροί προς αποτέφρωση».

Σύμφωνα με τον κ. Αλακιώτη η τιμή για μια αποτέφρωση στη Ριτσώνα ανέρχεται στα 600 ευρώ -στην Βουλγαρία η διαδικασία της καύσης στοιχίζει 570 ευρώ συν τα έξοδα μετακίνησης.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι στα 600 ευρώ περιλαμβάνεται μόνο η διαδικασία της καύσης. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί η αμοιβή του γραφείου τελετών, η επιλογή του φέρετρου, το κόστος της τελετής και εάν η οικογένεια θέλει να έχει καφέ ή φαγητό. Μαζί με το ΦΠΑ συν τα έξοδα του γραφείου τελετών και ό,τι άλλο χρειαστεί το κόστος φτάνει κατά μέσο όρο τα 1500 ευρώ με 2500 ευρώ. Το αποτεφρωτήριο Ριτσώνας, κατόπιν συνεννόησης με την οικογένεια, μπορεί να αναλάβει την διοργάνωση γεύματος ή καφέ στους οικείους του νεκρού, σε τιμές που ποικίλουν ανάλογα με το τι θέλει η οικογένεια. Ένας καφές με κονιάκ και παξιμαδάκι στοιχίζει περίπου 4 ευρώ το άτομο. Ωστόσο, ανάλογα με τις απαιτήσεις της οικογένειας, το ποσό αυτό μπορεί να φτάσει και τα 30 ευρώ ανά άτομο.

Το αποτεφρωτήριο Ριτσώνας διαθέτει δυο κλιβάνους και στη διάρκεια της ημέρας μπορούν να γίνουν μέχρι και δέκα αποτεφρώσεις. Η κάθε μία διαρκεί 75 λεπτά. Αφού περάσουν περίπου δύο ώρες, οι συγγενείς παραλαμβάνουν την τέφρα του αγαπημένου τους, στην τεφροδόχο που έχουν επιλέξει, οι τιμές των οποίων ξεκινούν από 12 ευρώ έως και 588 ευρώ. Για να γίνει αποτέφρωση σε έναν νεκρό θα πρέπει η οικογένειά του να δηλώσει στο γραφείο τελετών ότι επιθυμεί η σορός να αποτεφρωθεί. Τότε το γραφείο αναλαμβάνει να συγκεντρώσει τα απαραίτητα έγγραφα και να επικοινωνήσει με το αποτεφρωτήριο.

Στα έγραφα που χρειάζονται, για την περίπτωση της καύσης απαιτείται επιπλέον και μια βεβαίωση ιατροδικαστή ότι δεν απαιτείται σχετική διερεύνηση (κάτι που δεν είναι απαραίτητο για τον ενταφιασμό), ωστόσο και αυτό είναι κάτι που αναλαμβάνει να διευθετήσει το γραφείο τελετών.

Η προσπάθεια για την κατασκευή αποτεφρωτηρίου στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1996, ενώ ο ισχύων νόμος υιοθετήθηκε πριν από 13 χρόνια. Από τότε χρειάστηκε μια σειρά τροπολογιών προκειμένου να γίνει εφικτή η κατασκευή ιδιωτικού αποτεφρωτηρίου με το πρώτο να είναι στη Ριτσώνα. Η σορός του Θάνου Μικρούτσικου ήταν μια από τις εκατοντάδες που αποτεφρώθηκαν στην Ριτσώνα.

http://www.topontiki.gr/article/367683/ritsona-tasi-poy-kerdizei-synehos-edafos-i-apotefrosi-pano-apo-300-mesa-se-molis

Τα ηχογραφημένα βιβλία με φυσική φωνή που ανεβαίνουν στις βιβλιοπροτάσεις προσφέρονται από τις βιβλιοθήκες που λειτουργούν οι φορείς των τυφλών ενώ Για να κατεβάσετε τον σχετικό κατάλογο επισκεφθείτε το http://www.hostvis.net/audiobooks/katalogos.zip