Χρήστου Θεοχαράτου
η βιογραφία του Χαρίλαου Φλοράκη
εκδόσεις Σύγχρονη εποχή
μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ
α τόμος
http://www.hostvis.net/audiobooks/florakis1.zip
β τόμος
http://www.hostvis.net/audiobooks/florakis2.zip
ακολουθεί ο πρόλογος του χαρίλαου φλοράκη

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
του Χαρίλαου Φλωράκη

Πολλές φορές, τα τελευταία είκοσι πέντε χρόνια, με βασάνιζε η σκέψη να καταθέσω
κι εγώ σε ένα βιβλίο τις εμπειρίες μου από τους αγώνες του λαϋκού κινήματος,
όπως κάναν άλλοι σύντροφοι.
Προς την κατεύθυνση αυτή με πίεζαν και πολλοί συναγωνιστές μου και σύντροφοι.
Ωμως, δίσταζα. Δεν το αποφάσιζα και όλο το ανέβαλα.
Οι δισταγμοί μου δεν ήταν αδικαιολόγητοι.
Είχα επίγνωση των δυσκολιών που έχει μια παρόμοια προσπάθεια, δηλαδή να
καταγράψει κανένας την αγωνιστική πορεία εφτά και πλέον δεκαετιών μέσα στο
λαϋκό κίνημα όταν μάλιστα λόγω χαρακτήρα και αντικειμενικών δυσκολιών δεν το
θεωρούσα εύκολο ακόμα και μπορετό.
Κοντά στα άλλα δεν είχα κρατήσει προσωπικό ημερολόγιο. Δεν είχα αξιόλογο
προσωπικό αρχείο. Ακόμα πολλοί συναγωνιστές μου, με τους οποίους θα διασταύρωνα
στοιχεία, είχαν πεθάνει. Είναι γνωστό, άλλωστε, πως με το πέρασμα του χρόνου η
μνήμη ξεθωριάζει.
Αυτά όλα μου ήταν χρειαζούμενα για έναν ακόμα λόγο.
Ορισμένα από τα απομνημονεύματα συναγωνιστών που διάβασα,  περιείχαν έντονα το
στοιχείο του υποκειμενισμού σε σημείο μάλιστα που οδηγούσε σε αλλοίωση
ιστορικών γεγονότων. Άλλοι ακόμα δεν απόφευγαν τις εμπάθειες και την προσπάθεια
να μεταθέσουν ευθύνες ή λάθη σε άλλους.
Κοντά σε όλα αυτά δεν είχα και χρόνο για το αναγκαίο ψάξιμο.
Αυτοί ήταν οι λόγοι που με κάνανε να μην υιοθετώ καλοπροαίρετες προτάσεις
συντρόφων για ένα βιβλίο με τη βιογραφία μου.
Στο κάτω-κάτω εκείνο που θα ήθελα να καταθέσω σ' ένα χαρτί δεν ήταν η βιογραφία
μου, αλλά η πορεία μου στο λαϋκό κίνημα, ώστε να μου δοθεί η ευκαιρία να πάρω
θέση πάνω σε αμφιλεγόμενα ζητήματα, να αναιρέσω τις προκαταλήψεις, να αποκαλύψω
τις όποιες διαβολές και να συμβάλω στην υπεράσπιση των πατριωτικών και
δημοκρατικών αγώνων του Κομμουνιστικού Κόμματος.
Αλλωστε, κανενός κομμουνιστή η βιογραφία και η πορεία δεν είναι αποκομμένη από
την πορεία του λαϋκού και εργατικού κινήματος.
Εδώ και αρκετά χρόνια ήρθε και με βρήκε ο φίλος δημοσιογράφος Χρ. Θεοχαράτος
και μου έθεσε υπόψη ένα σκαρίφημα με αντικείμενο την πορεία μου μέσα στο λαϋκό
κίνημα και μου εξήγησε ποιες θα είναι οι κύριες πηγές της εργασίας. Χωρίς
πολλές επιφυλάξεις του είπα πως το σκαρίφημά του με βρίσκει σύμφωνο. Κάπως κι
εγώ έτσι σκεφτόμουνα να στήσω τις εμπειρίες και τις σκέψεις μου. Και του
πρόσθεσα πως η δομή μιας τέτοιας εργασίας προϋποθέτει όχι μόνο χρόνο, αλλά
κυρίως στενή συνεργασία. Του έδωσα, μάλιστα, και όσες σημειώσεις είχα.
Η συνεργασία μας κράτησε χρόνια και όταν μου έφερε στοιχειοθετημένα τα δοκίμια
του Α΄ τόμου ομολογώ ότι ήταν στο πνεύμα της συνεργασίας μας και ότι πολύ λίγα
πράγματα χρειάστηκε να συμπληρώσω ή να διορθώσω.
Την όλη εργασία τη βρήκα έντιμη και ντοκουμενταρισμένη, τη θεωρώ ένα καλό
βοήθημα για τους νεότερους που δεν γνωρίζουν τους αγώνες του λαϋκού κινήματος
και που οφείλουν να τους γνωρίσουν, αφού και σήμερα η νέα τάξη απειλεί τα
δημοκρατικά κεκτημένα του λαού μας, όπως τα απειλούσε και τότε ο φασισμός και
ύστερα ο ιμπεριαλισμός.