Τσίπα λέμε το μαντήλι που δένει η γιαγιά στο κεφάλι της.
Στις 2/7/2013 9:44 πμ, ο/η Νίκος Χαρίτος έγραψε:
Νικόλα καλημέρα. το τραγούδι αυτό με γύρισε πολλά χρόνια πίσω, όταν το άκουγα μικρό παιδί. έψαξα τη σημασία της λέξης τσίπα με φλούρια, όμως μου το βγάζει τσίπα = αφαλός. δε νομίζω να είναι αυτή η σωστή ένοια. εμπρός Σπύρο! να μας βρεις τι θέλει να πει ο ποιητής. ποια είναι η τσίπα με τα φλουριά.
Στις 1/7/2013 9:27 πμ, ο/η Nikos Demetriou έγραψε:
Ευχαριστώ πολύ Σπύρο.
Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες για την Γκόλφο. Μου κίνησε την περιέργια
να ψάξω στο youtube να δω αν βρω κάτι.
Νίκος

On 01/07/2013, Σκορδίλης Σπύρος <spyri...@otenet.gr> wrote:
νίκο καλημέρα. τα σκουτιά είναι τα ρούχα. χρησιμοποιήτε η λέξη αυτή σε όλη την ελλάδα. τα υπόλοιπα προφανώς αποτελούν μέρος της τοπικής ενδυμασίας. όσο για την γκόλφο, είναι παράστασι που πάιζαμε και στα σχολεία κατά την επέτιο
της 25 μαρτίου. αφορά την τελευταία σουλιότησα που είχε απομείνη και
σκεπτόταν αν θα πηδήξη και αυτή στον γκρεμό, μιά και δεν είχε την πίεση των
άλλων γυναικών. η παράστασι καταλίγη και στην πτώσι και της γκόλφος. ο
αράπης και τα άλλα θα πρέπει να είναι νούμερα στους θυάσους που περιδιάβεναν
τα χωριά. όσο για τον τρίτο στίχω πράγματι είναι ο πιό κατανοητός χάχά
----- Original Message -----
From: "Nikos Demetriou" <nikosdemetr...@googlemail.com>
Sent: Monday, July 01, 2013 8:50 AM
Subject: [Orasi] Άγνωστες λέξεις σε τραγούδι

Καλή σας μέρα.
Σε ένα τραγούδι που μου αρέσει πολύ υπάρχουν αρκετές άγνωστες λέξεις
και είπα να ζητήσω την βοήθεια σας.
Αναφέρομαι στο τραγούδι το παζάρι. Από τον θεσαλικό κύκλο του Γιάννη
Μαρκόπουλου σε στίχους Κώστα Βίρβου και ερμηνεία Λιζέτας Νικολάου.
https://www.youtube.com/watch?v=X4sFFPuR9D4

Πρώτα θα γράψω ολόκληρο το τραγούδι και ακολούθως θα σας πω τις
άγνωστες μου λέξεις.

Αρχινάει στα Τρίκαλα Λιάκο μ' το παζάρι
πάμε να πουλήσουμε κάνα δυο σκουτιά
να με πάρεις τραχηλιά γόβες και ζουνάρι
και μια τσίπα κόκκινη με χρυσά φλουριά

Θα με πάς στο τσίρκουλο για να δω τη Γκόλφω
στον αράπη, στη μαϊμού, στη σκοποβολή
θα με πάρεις και γιουρντάνι να κρεμώ στον κόρφο
και για σχόλες και γιορτή φούστα παρδαλή

Θα με πας και για χορό Λιάκο μου λεβέντη
σε κλαρίνα όμορφα σε γλυκά βιολιά
και το βράδυ στο χωριό ύστερα απ' το γλέντι
θα σου δώσω όσα θες χάδια και φιλιά

Οι περισώτερες άγνωστες λέξεις είναι στην πρώτη στροφή.
Σκουτιά, τραχηλιά, τσίπα.
Στην δεύτερη στροφή λέει Θα με πάς στο τσίρκουλο για να δω τη Γκόλφω
στον αράπη, στη μαϊμού, στη σκοποβολή
Η γκόλφο δεν ξέρω τι ακριβώς είναι. Επίσης ο αράπης και η μαημού δεν
ξέρω αν σχετίζονται μεταξύ τους ή αν είναι δύο διαφορετικά νούμερα.
Το γιουρντάνι δεν ξέρω τι είναι.
Η τρήτη στροφή είναι η πιο ξεκάθαρη. Αν ο Λιάκος προσφέρει όλα όσα του
ζήτησε η κοπέλα θα έχει την δική του ανταμιβή χαχα.
Νίκος

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της
λίστας στείλτε email στην διεύθυνση

Για να στείλετε ένα μήνυμα και να το διαβάσουν όλοι οι συνδρομητές της
λίστας στείλτε email στην διεύθυνση

Χρυσούλα