Assalamulaikum WW

Pak guru online dan sanak Rantaunet Yth.

Kalau dicaliak ka hasia pendidikan kito, iyo mayoritas, hampia 99,99 % (cuma
asumsi kasa) adolah bertujuan untuak mencetak para pekerja. Cubo tanyo
satiok hasia pendidikan kito, baik sekolah menengah ataupun pendidikan
tinggi. Bilo ditanyo apo motivasi mereka untuak sikola, pasti jawabanno
adolah, untuak dapek bakarajo labiah baiak.

Ado omongan duo sahabat nan barasia menamatkan pendidikan S3 di Autralia.
Nan surang adolah urang Batak (B) dan nan surang adolah urang Cino (C). Si B
sampai kini bakarajo di Austrade (intelijen perdagangan Australia). Satalah
lamo indak basuo, dek sibuk jo kegiatan masiang-masiang. (Carito iko ambo
danga lansuang dari kolega mbo nan si B tu). Singkek carito duo sahabat
lamoko batamu di lapangan terbang Surabaya sewaktu samo-samo manunggu
pesawat nan balain penerbangan.

Si B yang tampak teman C nya terlebih dahulu, terjadilah pembicaraan sbb:
B : Hei kamu siitu ya?
C : Ooo ya. Kamu si B ya?
B : ya, bagaimana khabar kini?
C : baik, usahaku walau lambat tapi berkembang, eh kamu usaha apa?
B : Kerja di Austrade sejak selesai pendidikan dan waktu luang diisi jadi
dosen di UI
C : OOOOOOOoh, kamu masih makan gaji ya?

Si Rudi Siahaan, eh maaf si B, menceritakan ini dengan ketawa terbahak-bahak
di pertemuan dikantor Palmerah Utara.

Disini kelihatan, cara berfikir dua orang sahabat yang sama-sama tamat S3
Biz di Australia. Si B belajar jauh dengan motivasi untuk dapat bekerja
lebih baik dan tentu dengan uang imbalan yang lebih baik juga. Tapi si C,
karena lingkungan dan cara berfikir yang ditanamkan dari kecil oleh
miliunya, berfikir lebih jauah.

Baa caro bapikia si C, pasan lingkungannya berbunyi kiro-kirto mangko. Kalau
mancari pitih jo tanago, pasti ado batehno, indak katalok karajo 18 jam
sahari taruih manaruih doh. Bara bana tinggi pangkat pasti ado bateh no.
Tapi cubo kalau bausaho, mambari lapangan karajo kaurang lain, bisa indak
tabateh. Surang dapek bakarajo 160 jam sahari. Hmmm ????

Baa carono, itulah matematik pe bisnis. Pebisnis tak mau berusaha kalau 4 +
2 = 6. Dia membaca dua anga disebelah tanda tambah adalah masukan produksi.
Dan angka sesudah sama dengan adalah hasil penjualan. Dengan perhiytungan
begini maka 4 + 2 harus sama dengan 8 atau 10, baru mau melaksanakan kerjaan
itu.

Eh kok manyimpang pertanyaan jo jawaban, baa mangko inyo dapek bakarajo 160
jam, sadang sahari cuma 24 jam. 160 jam disiko adolah 160 jam orang/hari.
Dek inyo mampunyoi 20 urang anak buah dan bakarajo 8 jam satiok urang
sahari.

Baliak ka hasia pendidikan kito, dek di pendidikan kito nan dipacu adolah:
prestasi, prestasi dan prestasi. Sahinggo urang hanyo dinilai jikok bisa
mahasiakan IPK tinggi. Kalau nan IPK randah dianggap kurang atau indak
baguno. Pado hal mungkin potensino ado di nan lain. Jadi diawak iyo agak
kurang mangarahkan anak didik untuak mancapai potensi nan dipunyoino. Tadi
malam si Robert T. Kiyosaki di Metro TV, mangeckan, bahaso Bill Gate, dan
nan mampunyoi Dell Computer adolah drop out sikola.

Disampiang itu, sikola bisnis mayoritas juo mahasiakan pekerja, coba lihat
mayoritas hasil lulusannya masih mendekati 99,99 % nan masuak ka lapangan
karajo. Cuma nan 00.1 % nan manjadi pengusaha. Si penyedia lapangan kerja.

Mungkinkah kini kita berdiskusi tentang, perbedaan mencolok antara pekerja
dan pengusaha? Penyiapan pekerja dan penyiapan pengusaha? Kalau bisa mungkin
diskusi akan berkembang ke yang positif dalam mamacahkan masalah lapangan
karajo. Bak kecek guru online, lapangan karajo tu indak kurang doh, tapi
caro mancaliak dan mamanfaatkannyo nan agak kurang jeli alias salah persepsi
dek salah motivasi, baitu yo pak guru online?

Kalau ado nan tertarik nanti dilanjuikan.

Dek ari ka abih puaso: Selamat Hari Raya Idulfitri 1425 H, Taqablallahu
minna waminkum. Minal aidin walfaindzin.

Wabillahitaufiq walhidayah

Wassalmulaikum WW
Darul