Indak tahu balinang sajo aia mato ambo membaco
  komentar Pak Saaf ko, terutama dibaik terakhir
  rombongan pulang basamo disambuik jo gandang tasa
  jo hoyak hosen. semoga dream come true, insya Allah

  ajoduta

Saafroedin BAHAR <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  Assalamualaikum w.w. Ananda Benni, Dunsanak Nofend dan
para dunsanak sapalanta.

Sabana kagum ambo ka Ananda Benni, nan alah maagiah
pandangan nan padek, singkek, dan tapek tantang
pariwisata di Ranah Minang. Ambo satuju panuah, baik
taradok pangamatan, analisis, maupun kasimpulan
baliau, bahaso kito paralu mangambangkan Community
Based Tourism Development (CBT). Apolagi urang awak,
dima pulo urang ka amuah mandukuang kalau paliang
saketek indak diagiah tahu.

Kalau buliah ambo usul caro malaksanakannyo, nan dalam
pandangan ambo ado babarapo galombang.

Galombang paratamo, sabaiaknyo dilakukan di kalangan
pamarentahan jo tokoh-tokoh masyarakat Sumbar talabiah
dulu, khususnyo kapado LKAAM, MPUI, kalangan
cendekiawan, dikomandoi dek pak Gubernur Gamawan Fauzi
sacaro langsuang, yaitu "kampanye sadar wisata" pado
pejabat nan takaik jo wisata, tamasuak Biro Hukum
[kabanyo Rencana Induak Pariwisata Daerah/RIPDA, alun
juo salasai lai), DPRD Propinsi, Kabupaten, Kota [nan
ka manyadiokan anggaran untuk infrastruktur], Telkom
[paralu untuak internet dan fasilitas hot spot],
Polda/Polres/Polsek [supayo ado raso aman], pejabat
BIM [supayo toilet barasiah, porter jan basiliweran,
taksi taratur pakai voucher, jan ado tukang palak],
sagalo izin maizin lanca, dan sataruihnyo. Sasudah
segeh ka dalam pamarentahan, masuak 'gigi duo'.

Galobang kaduo, sacaro umum malalui media massa TVRI
dan RRI, untuak malewakan bahaso pariwisata akan jadi
andalan pembangunan Sumbar dalam tahun-tahun
mandatang. Intinyo tigo, 1) pariwisata nan ka
dikambangkan ko adolah "wisata halal", khas Minang,
sabab akan kito fokuskan ka urang rantau nan
jauah-jauah jo ipa bisan sarato anak cucu
baliau-baliau. Dalam galombang paratamo ko tantu
paralu muncul tokoh-tokoh MAPPAS, kalau paralu jo pak
Gubernur Gamawan Fauzi. 2) "pariwisata ko paralu",
karano alternatif lain hampia inda ado, sumber alam
tabateh, industri gadang salain Semen Padang indak
ado, sadangkan alam indah dan sangat diminati urang.
3) Pariwisata ko "banyak macamnyo", wisata alam,
wisata sejarah, wisata budaya, wisata makan, dan
lain-lain, sasuai jo ciri khas masiang-masiang daerah.

Galombang katigo, manjalehkan sacaro labiah konkrit
apo dan dima sajo obyek wisata halal ko akan kito
luncuakan, dan apo nan ka kito mintakan bantuan dari
masyarakat satampek, tamasuak paluang dan manfaat nan
akan didapek, saparati peluang mambuek oleh-oleh,
paluang untuak rumah panginapan sederhana ['homestay'
untuak urang awak atau bukan]. Untuak iko,yo paralu
turun tangannyo MAPPAS nan labiah netral, tamasuak
[calon Ketua MAPPAS} St Lembang Alam nan alah manulih
rangkaian tulisan saminggu di Ranah Bako nan sabana
santiang tu, dan Ananda Benni nan pandapek baliau bisa
kito baco di bawah. Supayo lasuah jalannyo kampanye
galombang katigo ko, salain mintak bantuan pemerintah
kabupaten/kota nan takaik, jan lupo minta bantuan
pagawai PT KAI Sumbar nan jumlahnyo 1200 urang,
basarato keluarganyo, nan sabagian alah mancukua
rambuiknyo wakatu mambuka jalur Padang-Piaman tiok
hari. Ujuang-ujuang dari gelombang katigo ko adolah
mambantuak cabang MAPPAS di tiok daerah tingkek duo,
saparati nan dianjurkan dek Adinda Ajoduta.

Galombang kaampek, adolah 'try out' untuak wisata
domestik dulu. Kabatulan pak Chaidir Nien Latief jo
parantau di Jawa Barat alah siap dan sugiro akan
mandatangkan rombongan wisata urang awak, baiak dari
Jabar maupun dari daerah lain.

Galombang kalimo, yo rombongan PB2008 Adinda Ajoduta,
300 urang jo pesawat charter, kalau paralu disambuik
jo tasa Piaman nan riuh rendah tu, sarato hoyak hosen,
sambia dilayani dek unsur-unsur ASITA, PHRI dab nan
profesional dalam bidang iko. Mudah-mudahan wakatu tu
alah salasai pulo jalan kereta api dari Simpang Aru ka
Katapiang tu, langsuang naik kereta api.{Apo ka
namonyo ? Baa kok kito namokan "KA Sabai nan Aluih"?}.

Baitulah, ambo sato bamimpi pulo saketek basamo jo
Ananda Benni.

Wassalam,
Saafroedin Bahar.

--- "Nofend St. Mudo" wrote:

> Dek hari libur, berikut artikel kawan kito si Proto
> di Padang Ekpres
> Sabtu, 17-Februari-2007 tentang Oariwisata.
>
> Taruih Buya Proto.
>
> Salam, Marola
> ==========
>
> Oleh: Benni Inayatullah, Bekerja di The Indonesian
> Institute Jakarta
> dan anggota Masyarakat Peduli Pariwisata Sumbar
> (MAPPAS)
>
> Saya selalu memimpikan Ranah Minangkabau dikunjungi
> oleh orang-orang
> dari penjuru dunia karena keelokan alam dan
> kealamian budayanya.

> [...]

Get your own web address.
Have a HUGE year through Yahoo! Small Business.
http://smallbusiness.yahoo.com/domains/?p=BESTDEAL

Sukseskan Pulang Basamo 2008
visit: www.west-sumatra.com