Takpolaa... kalu niat molek nak cari kebenaran. Allah akan keluarkan dari
Dzulumaat kepada Nuur. Tapi kalu niat tok molek... susahlaa gini gak.. Pasal
ghama oghe hok molek2 daley Isley pong Allah cabut kesedaran bilo hati tok
ikhlas nak cari keberan nie. Hok dok molek2 daley cahaya pun kenalah jago hati
tuh jugok. syukur banyok2 pasal kito maso ke depey dok tahu guano Allah
balikkan hati nie. Dan dak jadi macam satu sifir iaitu orang yang buat silap..
bila sedar kesilapan.. dia yang akan lagi hebat mempertahan kebenaran tuh
sendiri nanti.

Mencari kebenaran nie biarlah dengey Ilmu dan jangey kita banyak main sentimen.
Balaslah hujjah dengan hikmah dan bijaksana. Nie cara dakwah yang Tok Guru
sendiri ajar. Tapi bila bertambah ilmu tuh, banyak2 laa syukur. Pasal ado oghe
hok makin bijok dan makin bertambah ilmu.. Tapi ado tak bersyukur.. takut2 jadi
macey sabda Junjungan Besar:

"Sesiapa yang bertambah Ilmu, tapi tidak bertambah petunjuk dari Allah. Dia
tidak bertambah apa-apa kecuali bertambah jauh dari Allah"

Pimpinan hok kito pilih kat dunia bukan untuk dunia sahaja. Pasal dia akan jadi
tukang jawab kita kat akhirat nanti. Pimpinan akan berlepas diri di akhirat
nanti bilo persoalan-persoalan kito dio tok leh nak jawab. So, kat mano2 pong
kito duduk... tanyo dulu pimpinan tuh.. Hok UMNO tanyolaa PAK LAH kalu2 dia
buleh nak jamin kita betul kat DUNIA. Hok PAS tanyolaa TG Nik Aziz persoalan
sama. Pahtuh ikut demolaa kalu YAKIN dengey perjuangan yang dipilih dan kalu
YAKIN tuh adalah HIDAYAH dari ALLAH.

syabak <[EMAIL PROTECTED]> wrote:                             Mohon pada
moderator supaya keluarkan membe yg guna nama Nik Aziz ni.
 Bukan apa, ada sikit kekeliruan. Klu niat orang ni bagus, dia xkan
 menggunakan nickname yg mengelirukan.

 --- In perakan@yahoogroups.com, Kereta Proton <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

 > Wahai Nik Aziz, saya agak keliru dengan awak ni.  Menggunakan nick
 name Nik Aziz tetapi dalam setiap e mail awak ada terselit unsur
 negatif tentang Parti Pas umumnya dan meyokong UMNO (BN). Diminta
 jangan buat lagi perkara ini.

 > Terimakasih
 > Nik Abdul Rahim

 Blockbuster Total Access, No Cost.