... ISLAM sudah lama, sejak azali lagi mengajar umatnya supaya menjaga tepi
kain orang.

To: [EMAIL PROTECTED]: [EMAIL PROTECTED]: Thu, 24 Apr 2008 07:22:49
-0700Subject: { PESISIR } JAGA TEPI KAIN

sedih sekali saya bila membaca berita mengenai kejadian seorang pelajar yang
dibunuh di kampung Chegar Bedil, Jeli baru-baru ini.   seorang pelajar yang
menjadi harapan sekolah, akhirnya dibunuh kejam selepas diragut mahkotanya.
sekaligus  terbangkit di hati saya untuk mengambil bedil di kampung tersebut
dan terus membedil orang yang melakukan pembunuhan kejam itu.saya tidak tahu
apa salah dan silapnya masyarakat di situ.  semua itu ketentuan Illahi.  apa
pun hal sebegitu harus menjadi iktibar buat kita semua.  apa yang berlaku di
Chegar Bedil mestilah di pandang serius dan bukan bersimpati tanpa melakukan
apa-apa tindakan.  kadang-kadang kita banyak mengeluh dan menyesali apa yng
berlaku, lebih-lebih lagi simpati kita itu terecer ke rumah keluar si
mangsa.apa pun keluhan sahaja tidak mendatangkan faedah.  kita kena sama-sama
menghidupakn  semula amalan suka menjaga tepi kain orang ini.  bagi saya amalan
itu baik dan bertepatan dengan masa kini yang banyak sangat berlakunya gejala
yang tidak sihat.  atau apakah amalan itu mesti dibuangkan dari kominiti kita?

Help Splitzo Sally Before It’s Too Late!
http://www.thegirlwhosplitinto5.com/

Kirim email ke