Gegroet,
Hoi

Ik ben reeds een tijdje bezig met PHP en hier en daar lukt er al eens iets
:=))

 Maar nu stuit ik toch op een probleempje.
 Ik moet voor een siteje XML data gaan parsen die bekomen wordt uit een URL.

 Als ik deze URL in een browser invoer dan krijg ik XML code terug.

 Mijn vraag is nu:
 Welke code moet ik gaan in voeren (instuderen) om de aldus bekomen gevens
om
 te zetten in bruikbare data voor het gebruyik in PHP.

 ik voer in de browser het volgende in:
 http://www.websiote.com/xml/xmlonl.asp?custid=CustID&prodid=ProdID

 en dan krijg ik iets in de zin van de data hieronder terug:

   <?xml version="1.0" ?>
 - <RealData>
   <MSG ID="0">ok</MSG>
 - <ITEM>
   <ID>876607</ID>
   <DESC>Antec Aluminium Midi Tower 4x5,25" 2x3,5" USB &amp; IEEE1394 &amp;
 audio 2x120mm fan NO PSU</DESC>
   <PRICE CURRENCY="EUR">103,3</PRICE>
   <QTY>32</QTY>
   <DELDATE>15062004</DELDATE>
   </ITEM>
   </RealData>

 wat ik hieruit nodig heb zijn de volgende gegevens:
 het veld "QTY", "PRICE CURRENCY" en het veld "DELDATE"

 ik heb totaal geen ervaring met de combinatie PHP en XML.
 Alle hulp is meer dan welkom.

 Yves,