Andrzejek znad Odry:

   Aj, chyba za pozno wysylam...Mamy dzisiaj ostatni dzien Karnawalu,
 tzw. sledzik, i licze na to, ze zgodnie z wszelkimi kanonami
 polskiej kultury, polandelowicze rozsiani po swiecie uczcza ten
 dzien godnie, czyli poprzez napicie sie wodki. Poniewaz o tym
 przypominam, proponuje przy tej okazji z wdziecznoscia
 pomyslec o mnie i wypic kieliszek za moje zdrowie. A jesli
 kto chce, zebym wypil za jego, prosze dac mi szybko znac
 najlepiej prywatnym e-mailem. Badzmy razem w ten
 sledzikowy wieczor,

 Andrzej Szymoszek

- Andrzejku, coz to za nowe obyczaje wprowadzasz? Ty czy lepery albo
i inne  biznesmeny? W ostatki smazy sie faworki czyli chrusty,
ostatnie pa~czki, jesli "mistnelo" sie Tlusty Czwartek, tu nieznany i
kojarzony wylacznie z Mardi Gras czyli Pancake Tuesday wlasnie,
Nie przecze, ze nalezy wzniesc kielicha za
zdrowie wlasne i cudze, ale sledz? Ten wydaje mi sie daniem raczej
postnym niz karnawalowym. Co Wy na to drodzy Rodacy?

I jeszcze jedno, wsrod naszej niewielkiej polskiej gromadki, pilnie
uczeszczajacej  do kosciola (na nabozenstwa?) istnieje kompletne
poplatanie tradycji, zwyczajow, obchodow czy praktyk religijnych.
Wczoraj kolezanka obdzwaniala znajomych
z zaproszeniem na...Tlusty Czwartek (!!!!).  Kiedy udalo jej sie i do
mnie dodzwonic [ wiadomo , nie jest to ostanio latwe - Vanocuver na
linii ;-)]  byla wyraznie rozczarowana moim...hmm...sprostowaniem..
Jako i pozostale towarzystwo:    "Tlusty Czwartek nie przypada po
..."Ash Wednesday"? - padaly niezadowolone  glosy.

Krakowskim -a raczej fryderykowskim zwyczajem - te - pozal sie Boze
"katoliki" - zjawiaja sie dzis u mnie na faworkach. Twoje zdrowie
tez, Andrzejku - szampanem (jeszcze remanenty sylwestrowe) i  winem
szlachetnym - wypijemy.

 Serdecznie
Magda

Odpowiedź listem elektroniczym