Pozdrawia Grzegorz Swiderski!
We wtorek, 16 lutego 1999 o godzinie 6:01 po poludniu
Pan Lukasz Salwinski napisal:

> Grzegorz Swiderski:

> i w tym jest pies pogrzebany - w zalozeniu, ze procent ludzi
> glupich/nieodpowiedzialnych/ zlych/pechowych/itp. jest maly

Nie jest istotne jaki jest naprawde odsetek ludzi
nieodpowiedzialnych. Wazne, ze prawo powinno zakladac, ze kazdy
czlowiek jest odpowiedzialny. Prawo traktujace ludzi jako
nieodpowiedzialnych prowadzi do niewolnictwa. I tak sie wlasnie
dzieje w Europie.

Czy argument, ze niewolnicy po wyzwoleniu nie poradziliby sobie
na wolnosci (co bylo faktem) uzasadnialby dalsze utrzymywanie
niewolnictwa po wojnie secesyjnej w USA?

> i ze ci ludzie nie beda u wladzy.

Alez ja sie z tym zgadzam. Demokracja prowadzi do rzadow ludzi
nieodpowiedzialnych i glupich - i dlatego jest zla.

> a przy takim zalozeniu, to nawet to, co proponowala komuna by
> sie udalo. tylko, ze ludzie nie dorosli...

Akurat traktowanie ludzi jako nieodpowiedzialne dzieci jest
wspolne i dla PRL i dla Unii Europejskiej.

> tak ze najlepszym wyjsciem dla pana jest chyba wyjazd, razem z
> rzesza wspolwyznawcow, na jaka bezludna wyspe a zalozenie
> tej idealnej monarchii. tylko jak to zrobic, coby sie tam
> jaki nieodpowiedzialny nie przyplatal...

Nawet jakby byl nieodpowiedzialny to i tak musialby za swoje
czyny odpowiadac.

> ps. z braku odpowiedzi na moje gieldowe dywagacje przyjmuje,
> ze sie pan z nimi pogodzil. chyba, ze to manifestacja
> postawy, pt. 'jezeli fakty nie pasuja do teorii to tym
> gorzej dla faktow'...

No jak to? Przeciez odpisalem Panu, ze krach na gieldzie byl
spowodowany socjalizmem i zeby Pan sobie o tym poczytal. Czyzby
to byl glupi argument?

Z powazaniem,
Grzegorz Swiderski,
[EMAIL PROTECTED]