Pozdrawia Grzegorz Swiderski!
W piatek, 14 maja 1999 o godzinie 4:43 po poludniu
Pan Andrzej Mezynski napisal:

> Wydaje mi sie, ze powinno byc "totalitaryzacje propagandy".

Totalitaryzm - system rzadow dyktatorskich, charakterystyczny
dla XX w. Polega na dazeniu do podporzadkowania spoleczenstwa
panstwu za pomoca monopolu informacji i propagandy, oficjalnej
i obowiazujacej wszystkich ideologii panstwowej, terroru
tajnych sluzb i rzadow jednej, masowej partii.

Totalizm - okreslenie systemu organizacji panstwa dazacego do
rozciagniecia kontroli nad caloscia zycia spolecznego.

> Oczywiscie, pan Swiderski wie lepiej co chcial powiedziec :-)

Uzylem slowa "totalizm" prawidlowo. Chodzilo mi o to, ze
propaganda (jak i wszelkie zainteresowanie panstwa i prawa) w
demokracji musi dotyczyc coraz wiekszej ilosci dziedzin zycia
czlowieka i musi byc coraz bardziej szczegolowa. Jest to
immanentna cecha demokracji.

Ale jak komus sie nie podoba slowo "totalizm", to moge go
wymienic na dowolne inne. Nie upieram sie przy slowach.

> Ogolnie mowiac, to jego poglady wydaja sie absurdalne, ale
> ciekawie sie czyta.

Nic prostszego jak podjac polemike. Ja na liscie dyskusyjnej nie
przedstawiam zadnych moich pogladow tylko wyglaszam
twierdzenia, ktorych chce bronic lub ktore chce obalac.

Poglad to raczej zdania, ktore sie przyjmuje na wiare lub nie
dba sie o ich uzasadnienie.

> Inny swiat, pani Prunko, inny swiat.

Swiat ten sam - tylko inaczej interpretowany.

Z powazaniem,
Grzegorz Swiderski,
[EMAIL PROTECTED]
http://www.ciemnogrod.net/Czworaki/grzes/