On Thu, 8 Jul 1999, Milosz Zielinski wrote:

> W dzisiejszych czasach kazdy, kto twierdzi, ze emigrowal z przyczyn
politycznych,
>  moze wrocic do Polski i obchodzic wsrod rodakow kolejne rocznice

Dlaczego mowi pani "kto twierdzi"?  Tak jakby zakladala pani, ze
TYLKO twierdzi a tak NA..(razem czy osobno?)... a tak RZECZYWISCIE
to z innych przyczyn emigrowal?
A jesli chodzi o to kto moze wrocic a kto nie, to trzeba tez wziasc
pod uwage, ze uciekajac z Polski, uchodzcy polityczni potracili
bardzo czesto caly dorobek swojego zycia (ja na przyklad musialem
sprzedac dom i sad za tak [brzydko] zwane psie pieniadze :-()
Czlowiek "zainwestowal" tez lata na dostosowywanie sie do zycia
w nowym srodowisku, nauke itp.
Byc moze "wzialem" pani slowa zbyt powaznie, ale temat powrotu
do Polski emigrantow jest mi bliski, bo sam sie nad tym zastanawiam.

Zadowolony z zycia w Stanach, ale jednak, jak zwykle niezwykle
steskniony za Polska,

ASM

Odpowiedź listem elektroniczym