>   Przesylajac komus plik w formacie PDF mamy 100% pewnosci, ze ukaze
>   sie on poprawnie na ekranie i tak tez sie wydrukuje jesli tylko
>   nasz adresat posiada program Adobe Reader (freeware), Xpdf
>   (takze freeware) lub Ghostview (naturalnie freeware). Znikaja w tym
>   momencie problemy z typem kodowania czcionek, rodzajem drukarki,
>   czy tez innymi dziwactwami systemow operacyjnych ktorych nie znamy.
>   Moj PDF stworzony na maszynie SGI w srodowisku systemu Unix bedzie
>   wygladal _identycznie_ (recze za to!!!) na starym PC z DOS-em, na
>   Windows 3.1/95/98/NT czy tez na MacOS.

> [...]

Niestety, niestety to nie jest prawda, oczywiscie za sprawa Microsoft
:-(. Acrobat mozna zainstalowac jako drukarke w programach MSOffice.
Wtedy bezposrednio po napisaniu dokumentu np. w MSWord mozna sobie
zrobic plik pdf. Na ekranie pieknie to wyglada, papierze nie zawsze.
W zaleznosci od drukarki (czy tez moze w zaleznosci od tego jakie
"drajwery" uzywa drukarka) tekst moze, ale nie musi wygladac tak jak
na ekranie. U mnie to dziala na starym HP DeskJet 510, ale na
nowszych drukarkach laserowych juz nie. Probowalem dojsc na czym to
polega i wyjasnienie zgdaje sie lezy w tym, ze fonty TrueType a'la
Microsoft sa rozne od zwyklych TrueType.

To odkrycie kosztowalo mnie jedna bezsenna noc, kiedy okazalo sie, ze
moje pdfy w po wydrukowaniu w drukarni nie wygladaja tak jak na
ekranie. Skonczylo sie to tym, ze za miast elegancko dostarczyc im
pliki pdf, drukarnia dostala pliki MSWord, ktore probowalem
formatowac na ich komputerach (nie dalo sie), a nastepnie
przygotowalem pliki postscript (wydrukawalem z Worda do pliku, a nie
na drukarke) co wreszcie zadzialalo.

Gdyby kots wpadl an pomysl i utworzyl fundacje majaca na celu
obalenie monopolu firmy MS, bardzo chetnie udzielil bym wsparcia
finansowego tej fundacji.

Wlodek Kaplan
Wlodek Kaplan, Ph.D.
ACREO AB (former IMC)
Electrum 236, SE-164 40 Kista, Sweden
phone: +46 8 6327789, fax: +46 8 7505430
e-mail: [EMAIL PROTECTED]
http://www.acreo.se/

Odpowiedź listem elektroniczym