Odpowiednika prawdopodobnie nie ma, bo mechanizm  nie byl w Polsce
stosowany.
To zupelnie naturalna kolej rzeczy.
Wraz z amerykanizacja uniwersytetow (czy ich komercjalizacja, jak kto woli),
nie tylko polskie uniwersytety moga sie wzniesc na nowe wyzyny,
ale i jezyk polski powiekszy sie o nowe zwroty.

Ciekaw jestem, czy istnieja badania nt. zmian polszczyzny w ciagu np.
ostatnich 10 lat?

Piotr

Odpowiedź listem elektroniczym