W poniedzialek, 20 listopada 2000 o godzinie 4:06 po poludniu
Pan Zbigniew J Koziol przeslal:

> Subject: [IYP] Polscy nazisci w "Zachecie"
>    Date: Mon, 20 Nov 2000 10:29:28 (UTC)
>    From:  [EMAIL PROTECTED]
>      To: Lista IYP <[EMAIL PROTECTED]>
>
> *** From [EMAIL PROTECTED] (Miroslaw J Wiechowski)
>
> (...)
> Na wystawie pojawil sie Daniel Olbrychski. Oburzony takim
> sposobem wykorzystywania jego twarzy wyjal spod plaszcza
> szable i zniszczyl kilka "eksponatow".
> (...)

To jest bardzo wazny precedens. Uwazam, ze pan Olbrychski
postapil slusznie. W jego obronie wypowiadaja sie rozne
autorytety moralne i jest szansa, ze nie poniesie za to kary,
albo poniesie kare symboliczna. Pan Piesiewicz w radiowej
trojce juz wyglosil wzniosla mowe obroncza i zadeklarowal pomoc
prawna panu Olbrychskiemu.

> PS. Jestem dziwnie spokojny, ze Pani Andzie Rottenberg wlos z
> glowy nie spadnie i ze Daniel Olbrychski procesu nie wygra.
> Pytanie za pol punkta: dlaczego tak uwazam?

Bo jest Pan anty-antysemita, czyli uwaza Pan, ze samo posiadanie
zydowskiego nazwiska daje przywileje i ulatwia zycie. Ja nie
wiem co z tego wyniknie, ale wiem, ze trzeba robic wszystko by
bronic pana Olbrychskiego. Mysle, ze najlepszym co mozna by
osiagnac to taki sam wyrok jak dla Leppera, czyli 6 zl grzywny.

Pan Olbrychski przypomnial i wskrzesil szlachetna tradycje
polskiego warcholstwa i szlacheckiej wolnosci. Oznacza to, ze
byle cham nie moze obrazac honoru uczciwych ludzi. To jest
tradycja opozycyjna do prymitywnego warcholstwa Leppera czy
Zagornego. Takie precedensy pokazuja jak nalezy walczyc z
plugastwem w sztuce. Dzieki temu kazdy prymitywny artysta, ktory
zechce prowokowac dzielami np. obrazajacymi uczucia religijne
katolikow nie spotka sie tylko ze slabymi babciami
odmawiajacymi rozaniec na schodach przy wejsciu na wystawe, ale
bedzie musial sie liczyc z tym, ze ktos jego dziela pochlasta
szabla, a jak bedzie protestowal to i sam w morde dostanie - a
babcie zamiast sie modlic zloza sie na zaplacenie tych 6 zl
grzywny.

Pozdrawiam,
Grzegorz Swiderski, http://www.datapolis.pl/grzes/
Warszawa, poniedzialek, 20 listopada 2000

Odpowiedź listem elektroniczym