(pun mesajul asta si pe freeex, pentru ca se refera SI la libertatea presei)

Buna seara,

Societatea civila din Romania a reactionat ingrijorata fatza de problema creata de
ucraineni prin lucrarile pentru canalul Bastroe - surprinzator, de data asta
autoritatile romene (trezite cu greu din somnul lor linistit - si spun asta pentru ca
se stia de Canal de cativa ani BUNI) au fost alaturi de ONG in protestele acestora!

Dar in Delta, oare, doar ucrainenii sunt "baietii rai"???

Va invit sa cititi CU ATENTIE acest material aparut vineri in Deutsche Welle:
http://www2.dw-world.de/romanian/corespondente/1.99311.1.html
(Autogol în Delta Dunarii: dupa Ucraina, un "agresor" intern ameninta ecosistemul)
El atrage atentia asupra unei probleme din Tulcea, problema in legatura cu care au
aparut informatii saptamana trecuta pe TVR si Antena 1 - anume, poluarea sistematica
produsa de Alum S.A.

Nu stiu daca este adevarat ce zic "gurile rele" (anume ca la conducerea celor doua
posturi TV s-a telefonat de la MMGA, cerandu-li-se sa RENUNTE la subiect, Alum S.A.
fiind un exemplu de "privatizare reusita" - ???).

Dar daca este adevarat, se pun urmatoarele probleme:
1 - pentru promovarea intereselor economice exista MEC (care, btw, stie FOARTE bine sa
faca presiuni el insusi) - MMGA ar trebui sa se ocupe de problemele LUI - adica, de
MEDIU!!! ca de AIA sunt platiti cei de acolo!!!
2 - isi mai aminteste cineva de Conventia Aarhus? in caz ca da, CUM este aceasta
aplicata aici?
3 - cum stam cu "libertatea presei"??? iar "indicatii de sus"???
Si anume, de UNDE vin ele??? si de CE???

4 - (si cel mai important) "L'aquis communautaire" inseamna NU doar "armonizarea
legislatiei" - inseamna mai ales IMPLEMENTARE!!! Iar la capitolul asta stam
raaaaau.....! rau de tot..... (parerea mea :(
Se zicea ca in aceasta toamna se vor inchide negocierile pe capitolul 22 - in CE mod
le "inchidem"? Bagam gunoiul sub presh si, daca incepe sa puta, dam telefoane??? X-(((

In legatuta cu "privatizarile reusite" (si mai exista cazuri destule, am dat ca
exemplu si SOMETRA) am deschis un subiect pe forumul pus la dispozitie de Dl. Branea,
pe site-ul EuroAtlanticClub la urmatorul link:
http://www.europe.org.ro/forum/viewtopic.php?p=84#84
(exista si un chestionar acolo ;)

Va invit sa comentati! - si, daca e cazul, sa deschidem noi "dosare" ;)

Codruta Nedelcu

http://us.click.yahoo.com/J8kdrA/y20IAA/yQLSAA/DXOolB/TM