s-a desfasurat la Muzeul Taranului Roman prima editie a Targului Minoritatilor.

Nu sint foarte amator de astfel de lucruri (iar daca e vorba de muzee as prefera unul
al vinurilor dar si mai bine al palincilor) dar, pentru ca aveam de discutat cu o
prietena cu bizdici (care are idei fixe si din pacate multe, dintre care una este ca
obiectul ei principal de activitate are legatura cu minoritatile, traditiile si altele
de astea) iar ea era moarta de foame, am mers intr-acolo pentru ca, spunea ea, are si
ocazia sa guste ceva mincaruri "traditionale" si "specifice".
Surpriza 1! era o "codita" la bilete, ceea ce inseamna ca lumea era interesata.
Surpriza 2! "mincarurile specifice" constau in.... mici si pastrama, fel, se stie,
atat "specific" evreeisc cit si rrrrrrrrom, lipovean, secuiesc etc.! La fel, in
privinta bauturilor: "bere specifica la TEC".
Exista, intr-adevar, un stand cu sticle cu vin (VINCON) si singurul fel "specific" era
"kurtoscalacs" pregatit la fata locului unde era, intr-adevar, o coada imensa care
mi-a amintit instantaneu de cele 4 oua de pe vremea lui Ceuasescu (care nu se puteau
obtine nici ele decit cu coada). Nu stiu exact ce m-a facut sa ma gindesc la o
numaratoare de oua, in fine! Cert e ca am zis ca, pina sa stau la coada aia, ajung
acasa la fosta mea soacra care macar face kurtoscalacs asa cum vreau eu! ;-)

Filmul s-a taiat odata cu inspiratia prietenei mele de a merge in sala de spectacole
unde ne-am pierdut unul de altul. Ea a intilnit pe cineva cunoscut iar eu am ramas sa
casc gura la niste dansuri tiganesti care erau pe o muzica curat maghiara! M-am temut
ca amica mea ma va lua la dans (pentru ca-i place) si, cum nu eram destul de
"energizat" m-am dus sa caut niste "carburant" pe care nu l-am gasit (am aflat ca in
zonele traditionale un idiot a poruncit sigilarea cazanelor, ceea ce lasa consumatorul
la mina marilor producatori de chimicale datornici mereu re-esalonati la bugetul de
stat dar posesori de "forta financiara" in campania electorala ce a inceput de vreo 3
ani).

Nu mai stiu ce s-a intimplat cu amica mea (probabil ori s-a dus la un birt cinstit ori
a lesinat de foame) dar lipsa de mediatizare pe listele astea m-a facut sa-mi amintesc
de eternele bombaneli ale d-lui Vasile Ionescu si ale Ruxanderi Costescu care
smiorcaie mereu ca lumea nu-i intelege pe rromi! Pai, domnilor, doamnelor,
domnisoarelor, nni ;-) eu habar nu am ce fonduri se invirt in programele pentru rromi
dar, daca nici macar la un astfel de tirg (care, chiar si cu mediatizare redusa, tot a
trezit interes) nu s-au putut prezenta niste "produse complexe", atunci nu mai stiu
cine, cum si de ce ar trebui sa aiba grija sa "legene" organizatiile de rromi.

Ati putea, stimate domn, stimata doamna, sa ne spuneti si noua de ce, in loc sa
reprosati la toata lumea ca nu-stiu-ce si nu va acorda destula atentie, nu ati putut
sa anuntati din timp, macar cu 2 - 3 zile inainte, acest "Targ" pe listele astea, pe
care va plingeti mereu?

Cu respect,

Peter

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/DXOolB/TM