N-am inteles de la inceput ce voia Tiberiu sa spuna pe chatul de la infoeuropa, cu
publicitatea de la Uzina R Feldioara - iar cand m-am prins, deja se apropia "ora
inchiderii".

Observatia lui cred, insa, ca are FOARTE mare legatura cu "libertatea presei" (adica
problema libertate/economic) si cu "publicitatea directionata in scop politic /
electoral" (nu gasesc acum, rapid, alt termen).
De fapt, voisem chiar eu sa mârâi pe tema asta acum vreo 2 saptamani insa m-am luat cu
altele.

Pe scurt:

- Uzina R (producatoare de "yellow-cake", ceea ce nu se gaseste in magazin, nu se
mananca, nu se pune de "bibelou" colea, pe bibiliteca pe raftul cu colectia de sticle
haioase si spray-uri goale) da publicitate la ProTV Brasov. Nu exista NICI UN MOTIV ca
Uzina R sa-si faca publicitate in general (pe langa faptul ca ajungi si greu acolo,
ca-i "obiectiv strict secret" - Ioana si Lucian stiu, ca ambii au fost implicati in
"nuclearinfo" ;)

- Uzina R apartine de Compania Nationala a Uraniului (www.cnu.ro, sediul central pe
Dionisie Lupu la cateva case de a lui Paunescu ;) care primeste subventii GRASE de la
stat (adica, bani publici). Cred ca daca estimez subventia ca fiind 900% nu exagerez
DELOC!

- NIMIC din ce tzine de CNU nu primeste aprobare DECAT de la Ministerul Industriilor!
Ei nu au independenta DE FEL (aici iar stiu Ioana si Lucian care e situatia, macar
ref. la dreptul la informare si problemele de mediu).

In conditiile astea, uite ca, de la Bucuresti, "se da liber" la publicitate platita de
o Companie subventionata (si care NU produce "bunuri de larg consum") pe un post local
al unei TV nationale.
Cine "da liber"? pai, vezi cine-i prin Minister, din "personajele noastre dragi" ;))

- TV aia nationala a avut niste datorii URIASE pe care brusc nu le mai are - dar si
stilul in care face stirile sau unele emisiuni da de gandit (vezi observatia mea
referitoare la Daciana Sarbu in emisiunea lui Teo, de exemplu).

Intrebarile mele:
- daca acea Companie e subventionata la greu, se POATE considera ca publicitatea este
platita din "bani publici"?
- daca publicitatea n-are "obiect" (cum am zis: "yellow-cake" nu cred ca va fi prea
curand de vanzare) - se poate considera ca ea are drept scop "doar" finantarea
postului respectiv?
- in CATE judete si cu CE alte Companii Nationale, Regii locale samd se intampla
lucruri asemanatoare?
- care este efectul insumat al acestor mici kestii care se pot petrece prin fiecare
judet?
- genul asta de publicitate este susceptibil de a conditiona "libertatea presei"?
- se POATE face vreo legatura intre aparitiile pe post ale unor idei / persoane samd.
cu acest gen de publicitate "de stat"?

Cam ASTA era motivul pentru care Tiberiu m-a "prins" in discutie - asa ca Gabi m-a
tras de coditze degeaba! ;)

Tiberiu: am inteles eu bine ceea ce voiai sa spui?

"Let me, at least, to know that she'll try
Then she'll be a true love of mine"

www.nuclearinfo.ro

http://us.click.yahoo.com/L5YrjA/eSIIAA/yQLSAA/DXOolB/TM