Ma aflu in  Botosani oras aflat intr-o zona incontestabil ortodoxa.

Fiind in seara  Bobotezei, am simtit nevoia de a ma duce la o
Biserica aproape de locul  in care  stau.  Nu a fost prea greu sa o
gasesc fiindca atat  clopotele cat  si toaca   care chemau
credinciosii au fost pentru mine  o chemare simpla. Dar mai ales,
apropiindu-ma de  Biserica, nu am putut  ignora  puterea difuzoarelor
care  transmiteau  slujba. Prima impresie a fost ca voi fi unul
dintre cei multi care  va incerca sa intre intr-o biserica
plina.Spre surprinderea mea insa, iata ca am constatat ca Biserica
Prea Cuvioasa Paraschiva aflata   pe Pietonalul Uniriii  era total
ignorata de  pietonii care isi vedeau de treburile lor  lipsite de
pietate.

Mi-am scos clopul si am intrat in Biserica cu piosenia credintei in
bunul Dumnezeu dar spre surprinderea mea in afara de privirile
asteptatoare de  clienti ai  calugaritei care  viindea lumanarile si
cei 10 (zece) credinciosi  nu mai erau decat preotii care  slujeau .

M-am oprit plin de  surpriza. Am simtit ca vreau sa strig.(!)
Nemernicilor ce a-ti facut din  Biserica Lui Dumnezeu ?!

Am inchinat o rugaciune simpla si am plecat cuprins de socul
momentului.

Iesit pe strada primele trei persoane intalnite erau  trei fete
mergand la brat.

Am intrebat: Voi nu mergeti la Biserica ?

Raspuns:  NU !

For the record.

Vasile Bouleanu   .

Botosani 4 ianuarie 2004