From: "Codruta N" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <nuclear-Romania@yahoogroups.com>; "mediu" <[EMAIL PROTECTED]>
Cc: <protest-ro@yahoogroups.com>; <romania_eu_list@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 19, 2005 10:10 PM
Subject: [protest-ro] Adevarul - Centrala nucleara de la Cernavoda, oprita
din cauza unei defectiuni

> Revin aici la faptul ca populatia Romaniei sufera de o lipsa crunta de
informare ref. la tot ce inseamna "radioactivitate" si "energie nucleara".

> Codruta

http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?page=articol&section_id=1&article_id=
113654

> Unitatea 1 a Centralei nucleare Cernavoda a fost oprita, miercuri, la ora
2,47, din cauza unei defectiuni minore, care nu a dus la cresterea nivelului
de radioactivitate, si va fi repusa in functiune in seara zilei de joi, se
arata intr-un comunicat al Ministerului Economiei si Comertului (MEC).
"Evenimentul s-a petrecut in timpul unei manevre de rutina de trecere de pe
un robinet de reglaj nivel in generatorul de abur pe robinetul de reglaj de
rezerva. Cauza aparenta a opririi este un defect al robinetului de reglare
de rezerva, care a condus la scaderea nivelului apei in generatorul de abur
respectiv", precizeaza sursa citata. Lipsa aburului in generator a declansat
automat sistemul de oprire rapida a unitatii nucleare. "Oprirea grupului nu
a afectat nivelul de securitate nucleara a centralei. Nu au fost afectate
populatia, mediul inconjurator si personalul de exploatare,
neinregistrandu-se eliberari de radioactivitate", se mai arata in
comunicatul MEC. Cei aproximativ 20.000 de locuitori ai orasului Cernavoda
au ramas, miercuri, fara apa calda si caldura, in urma opririi unitatii nr.
1 a Centralei Nuclearo Electrice. Dispeceratul Energetic National a
solicitat un ajutor de avarie partenerilor din Bulgaria si Serbia, pana
miercuri la ora 14,00.

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM