--- In protest-ro@yahoogroups.com, diana lungu <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> cbjola <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
>  >>>>>>Bush a scos la iveala toata scursoarea,
> duhoarea si imputziciunea din societatea americana,
>
> - Eh, aici e problema, ce ne facem cu acest model (american) de
democratie, libertate, etc, impus cu forta peste tot in lume si care
arata exact asa cum il descrieti.Vedeti, de asta nu pot fi de-acord cu
Rortry care spune ca 'desi imperfect,  acest model societal (american)
este cel  mai bun , dintre toate cate a produs omenirea pana azi'.

Well, depinde la care America te uiti. Daca vorbim de America care s-a
luptat pt egalitatea de oportunitate pt toti indivizii, indiferent de
background-ul lor social, ethnic sau politic, da! sunt de acord cu
Rorty. Eu sunt produsul acestei Americi. Raman un Rortyan convins.

Daca vorbim de America rasista, intoleranta, fundamentalista si
militarista, exemplificanta azi de Bush & Comp evident ca nu avem
nimic de comentat. Ei vor fi maturati la gunoi, mai devreme sau mai
traziu, la fel cum s-a intamplat cu alte miscari proto-fasciste pana
acum. Vor apuca, din pacate, sa faca mult rau, d-aia nu trebuie sa
tacem complice din gura si sa ne lasam intimidati de toate scursorile.

> - Asta este si mai trist. Daca privim doar  secolul XX vedem ca atat
cei care au luptat contra raselor cat si cei care au luptat contra
claselor, nu au ajuns nicaieri. Cu toate acestea se pare ca limitele
unora sunt prea mari pt. a invata ceva chiar si din astfel de
experiente tragice.

Agreed. Daca ce putem sa facem altceva decat sa luam permanent
atitudine cand unul din jurul nostru face remarci rasiste, sau
indeamna la razboi, sau terorizeaza pe cei mai lipsiti de aparare?
Tacerea e doar complicitate la crima, vezi cartea lui Mihail Sebastian
"Dupa 2000 de ani".

>  >>>>>>Razboiul scoate insa la iveala tot ce e mai odios
> in om, ura rasiala, intoleranta, anti-semitismul, violenta,
> dogmatismul iar astfel de "valori" mobilizeaza exact drojdia
> societatii.
>
> - Da,  dar ce mai conteaza toate acestea cand doresti sa pui mana pe
petrol si sa-ti experimentezi cele mai sofisticate bombe? Cum altfel
poti sa-ti mentii suprematia?Dominand militar si economic. Doriti
cumva principii morale?

Da, vreau principii morale: n-am lasat un sistem odios in spate
(comunismul) ca sa imbratisez o alta hidosenie (fascismul).

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM