----- Original Message -----
From: "cbjola" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <protest-ro@yahoogroups.com>
Sent: Monday, February 07, 2005 8:57 PM
Subject: [protest-ro] Re: Alegerile din Iraq vs alea din Vietnam

> [...]
>
> Mda, asta e observatie extrem de valida, dar ea conduce imediat la o
> alta intrebare: bascularea asta intre extreme e provocata de ce?
> Teoria mea e ca cei care aveau rolul sa defineasca zona aia de
> mijloc, in fapt existenta lor ca group social e definita de acest
> rol, - "intelectualii" (un term pe care il detest de altfel pt ca a
> fost abuzat la maximum de tot felul de idioti) au disparut, sufocati
> de compromisurile jenante facute ante si post '89. Romania, dupa
> parerea mea, e lipsita in momentul de fatza de o clasa intelectuala

Nu au disparut pur si simplu.
Aveau germenul disolutiei de dinainte.
Nu exista clasa intelectuala veritabila asa cum nu exista
o "middle class" veritabila (ceea ce ai vazut pe la Carrefour
nu apartin acestei categorii).

> Stiu, o sa sara imediat unii sa-mi pomeneasca de Patapievici, poster
> boy-ul "dizidentilor prin cultura" din ultimii 10 ani. Chiar daca
> trec peste unele rezerve puternice pe care le am fata de Patapievici
> (cartea lui "Omul Nou" mi se pare dovada clara a rinocerizarii
> individului),

Argumente?

 argumentul meu ramane in picioare: nu formezi o clasa
> intelectuala dintr-o singura ciubotica-cucului, si aia cam ofilita.
> De Lippidi-Dosia nici nu vreau sa aud iar de gasca ratatilor de la 22
> si Dilema nu are rost sa vorbim. Nu zic ca nu exista material bun pt
> asa ceva, am deja ochii pe cativa dintre ei (misunau in jurul
> Observatorului Cultural - acum decedat), dar se pare ca nu reusesc sa
> iasa la surpafata.

E chiar caraghios sa te autoproclami societate civila; asta este
rezultatul unor procese de transformare de ani de zile, nu
a catorva ore de lectura din "Le Monde" sau cine stie ce tratate
de sociologie gaunoasa.
Amuzant, in tot cazul.

Acelasi al dvs.,

----