--- In protest-ro@yahoogroups.com, diana lungu <[EMAIL PROTECTED]>
wrote:

> Or, aici este, dupa parerea mea, nodul problemei: intelectualii din
zilele noastre au tendinta sa nege rolul ambitiei, chiar si bine
domesticite, in implicarea lor publica. [...]

>Lumea politica pe care o vedem colcaie de ambitiosi grabiti si
obraznici. Sa cultivam, asadar, ambitia lenta si politicoasa.
Ambitiosii de care vorbeam par obsedati de posturi si functii. Sa
practicam deci ambitia proiectelor si a ideilor.

Obiectiile mele: 1) politica nu se rezuma la ocuparea de functii si
dregatorii. Asta e evident cea mai vizibila forma de a face politica.
Implicarea in dezbaterea publica prin pozitii politice, e un alt mod
de a face politica: gen declaratiile lui Presu (sic!) de sustinere din
pozitia taras a politicii militariste a lui Bush, sau manualul de
ideologie ieftina publicat de patapievici in cartea aia a lui de 2
bani; 2) problema nu e de negare a "ambitiei", ci de SUBSTANTA acelei
ambitii! Cu alte cuvinte, ce fel de proiect de societate sustine
respectivul prin atitudinea lui politica: unul deschis, tolerant,
inclusiv, sau unul obtuz, ierarchizat, autoritar? Eliade, Noica, sau
Cioran au avut ambitii politice clare, dar catastrofale. Faptul ca
multi dupa '90 se reintorc la ei pt inspiratie politica e absolut
penibil.

3) Nu prea vad ce intelege paleologu jr prin chestia asta cu "ambitia
lenta si politicoasa". Au trecut 15 ani de la revolutie, si treaba tot
la inceput e pt cei de care vorbeste el. Ce poate fi mai lent si
steril decat atat? 4) Problema mare, din punctul meu de vedere, tine
nu de lipsa de proiecte a "intelectualitatii" cu pricina (fiecare
alearga pe acolo dupa tot felul de fluturi si-si trag fiecare la
picioare ca sa puna mana pe tot felul de granturi si fonduri europene)
ci de sterilitatea lor cronica. Nu numai ca nu sunt capabili sa
stimuleze o dezbatere publica pe o tema cat de cat relevanta, dar nici
macar nu par interesati de asa ceva. Atunci care este rolul lor?

Precizare: Critica mea nu este indreptata evident contra notiunii de
intelectual, care e f. importanta pt orice fel de societate, ci
impotriva celor care au uzurpat aceasta pozitie in RO si au siluit-o
din toate pozitiile.

Altminteri, Paleologu' jr. da oarece semne de gandire, dar trebuie sa
munceasca mai serios. Daca lasa deoparte stilul stufos si epatant
mostenit de la taica-su (veche dambla narcisista a intelectualilor
romani: a vorbi mult si fara rost), are sanse sa creasca frumos.

'Thanks & Giving.'
http://us.click.yahoo.com/mGEjbB/5WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM