cbjola <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>Lumea politica pe care o vedem colcaie de ambitiosi grabiti si
obraznici. ..........Ambitiosii de care vorbeam par obsedati de posturi si
functii. Sa
practicam deci ambitia proiectelor si a ideilor.

dregatorii. Asta e evident cea mai vizibila forma de a face politica.
Implicarea in dezbaterea publica prin pozitii politice,

----Graba ma-mpiedica sa-mi "etalez acum gandirea" fata de aceste comentarii
ale d-nului Bjola privind intelectualii europeni din vest si din est.Dar
trecand de la lucruri serioase la gluma postez in continuare  un articol din
Libertatea referitor la un alt tip de intelectual implicat politic- cel
american:

Bush e pasionat de literatura erotica

Presedintele SUA, George W. Bush, a surprins societatea americana cu gusturile
sale literare. Surse apropiate celui mai puternic om al planetei au declarat ca
liderul Statelor Unite se delecteaza la ora actuala cu o carte care abunda in
scene de sex si betii. Informatia este cu atat mai surprinzatoare cu cat
liderul american este cunoscut drept un om foarte religios. Cotidianul de larga
circulatie "International Herald Tribune" noteaza ca lecturile favorite ale
actualului presedintele american sunt cartile de istorie americana si Biblia.
Versiunea oficiala a Casei Albe este ca la ora actuala pe noptiera
presedintelui se afla numai trei carti: "His Excelency: George Washington" a
lui Joseph J. Ellis, "Alexander Hamilton" scrisa de Ron Chernow si in principal
Biblia. Din lista oficiala lipseste cartea lui Tom Wolfe "I Am Charlotte
Simmons", un volum care a facut valva in cercurile literare americane. Cartea
este povestea unei tinere din Carolina de NordCharlotte Simmons, care reuseste
 sa intre la facultate si trebuie sa se integreze in sistemul fratiilor,
obisnuit in invatamantul superior american. Dupa ce reuseste sa treaca peste
socul initial, al petrecerilor salbatice inecate in sex si bautura, eroina isi
desarvarseste prima experienta amoroasa in bratele unui coleg beat. Scena de
sex e descrisa pe parcursul unui intreg capitol. Conform ziaristilor de la
"International Herald Tribune", motivul pentru care presedintele american,
cunoscut ca un om religios, este interesat de acest volum ar fi acela ca insusi
Bush, pe vremea cand era student la universitatea Yale, a trait o istorie
asemanatoare. Cotidianul speculeaza faptul ca Bush ar fi interesat de viata
sociala a celor doua fiice ale sale, amandoua absolvente ale unor prestigioase
universitati. Casa Alba a refuzat sa dea un raspuns oficial cu privire la
interesul presedintelui pentru astfel de carti care cu usurinta pot fi
considerate nepotrivite pentru moralitatea pe care George W. Bush o afiseaza.
Nici
 autorul cartii nu a putut explica interesul pe care presedintele il arata fata
de opera sa. Wolfe nu este strain de Casa Alba. Autorul, un fan declarat al
presedintelui, a fost invitat la sediul presedintiei de catre prima doamna a
SUA, Laura Bush, pentru a tine un discurs. Articol de: Bogdan Marinita

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/4F6XtA/_WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM