Un interesant pdv. asupra situatiei de la Constanta, cu parcul Tabacarie, la:
http://www.anchete.ro/forum/YaBB.pl?board=cat_reportaje;action=display;num=1090745605;start=70#70

Mi-a atras atentia, in mod special aici, numele lui Scheele.

Cronica marunta aspra cetii de beton ce tocamai se lasa peste Parcul Tabacarie
din Kustange.

Mai tineti minte ce spuneam ca distrugerea Parcului Tabacarie este miza unor
afaceri transpartinice?

OK, in Cotidianul de ieri in coltul de jos al paginii sapte (parca), mare
reclama, mare la City Park, proiect al unei gradini botanice, spatii
recreative, nici o vorba de o susa bazata pe buticareala scumpa si distrugere
parcului, doar ca e vorba de 30.000.000 euro si 5000(locuri de munca (?). Clar
daca au inceput cu reclama le-au inchis gura. Trist dar de asteptat avind in
vedere prezenta academicienilor de la Catavencu- colegii Mihaelei Radulescu la
Radio Guerila si nu numai, fundatiei Anonimul, Liviu Luca. Daca va veti uita
peste mesajele anterioare veti regasi protgonistii deja mentionati. Sa mai
repet ca Pat(u)riciu jr. este auctorul proiectului catedralei si palatului
episcopal  din parc, iar seniorul e fruntas pe lista donnorilor ctitori de
catedral si fundatii detinatore de media?

Sapind pe tema parcului, un om de proiectare, zona instalatii, a pus o
intrebare interesanta: cum se va rezolva problema deseurilor pe care le produc
cinci mii de angajati plus zece mii de clienti, zilnic, luind in consideratie
ca edificiul va fi la cota +1.7 m fata de nivelul marii? Intrebarea este
legitima in conditiile in care marea majoritate a hotelurilor si a altor
constructii riverane marii, in Mamaia, incredibil dar fac evacuarea apelor
uzate exact acolo unde noi inotam, in mare...

La o cafea un fiul al vaduvei, adica mason activ, din famiglia Mazare, aflu ca
ei considera poveste cu parcul ca o manipulare politica caci, anterior lor,
Stelica Dutu, fostul presedinte al Consiliului Judetean, cel caruia i-a luat
locul omul lui Mazare, Constantinescu, a lansat doua proiecte de pavilioane
expozitionale, unul cu niste turci, altul cu niste greci, evident tot pe
terenul parcului... Constantinescu ajuns pres de CJ,  fiindca famiglia Mazare
nu era bagtata in seama, adica nu cistigau nimic din afacere, a blocat
proiectele in faza avansata de ridicare a betoanelor. Turcii si grecii au facut
scandal, au incercat sa negocieze si ca ultim argument l-au aruncat in lupta pe
Jonathan Scheele, care se pare ca are si interese finaciare comune cu
investitorii greci. Ei si aici povestea se incinge rau caci, se pare ca
famiglia Mazare are si niste inregistrari prin care poate dovedi ca Scheele e
bagat in ceea ce in mod comun si vulgar denumim coruptie, doar ca famiglia
astepta sa negocieze...inregistrarile aducatore de pace cooperare
transfrontaliera, bunastare materiala a fimigliei politice si betoane peste
iarba parcului.

Uimitor. in Academia Catavencu, pag.13, apare un articol cuminte si timid
despre ...o somatie semnata de Bogdan Sandu (s.c. Hollan Development Group S.A.
) adresata celor ce doresc pastrarea parcului. Somatia mitocaneasca si agresiva
zice ca sa fracem ciocu mic ca altfel avem de palata daune si alte alea. Am
inceput paragraful exprimind uimire caci mi-as fi dorit un ton mai acid, cu
care m-am obisnuit citind A.C., mi-as fi dorit si o investigatie legata de cum
s-a trecut terenul in proprietate privata ... dar iata, ca de parca ar mai fi
fost nevoie de probat, mielul blind suge de la doua oi: miercuri cuminte incep
pe tema mall-ului in Catavencu, vineri pac sare reclama in Cotidianul... ca deh
presa o fi ciinele de paza al democratiei, da' trebe si gura lui sa maninca
ceva, nu-i asa Caitza*?

Pentru cei care mai cred ca  cele de sus sint doar simple coincidente si nu  au
citit din scoarta in scoarta Academia de saptamina tecuta,e bine sa stie ca
academicenii au decis sa puna umarul la mediatizarea "programelor, anunturilor
destinate dezvoltarii mass-media, tineret, minoritati, actiuni civice, prin
oferire de spatiu publicistic. Solicitari la Ramona Lupu tel. 3152313; [EMAIL
PROTECTED] . Am doar o singura intrebare, si anume daca se acepta mesaje si
pentru actiuni in care cei contestati au cumparat deja spatiu publicitar
intr-una dinte publicatiile din trust sau si mai rau cei contestati nici macar
nu se gindesc sa cumpere publicitate.

*Caitza:= porecla din liceu a constanteanului Liviu Mihaiu, ce a copilarit in
apropiere parcului Tabacarie.

--
"Let me know, at least, that she'll try
Then she'll be a true love of mine"