DILEMELE ROMANULUI
Românul e hărtuit, clipă de clipă, de optiuni
imposibile: să stea in tara? (e rău), să plece? (nici
vestul nu mai e ce-a fost).
Să reconsidere nostalgic comunismul? (nici chiar asa,
n-am murit degeaba) sau să construiască capitalismul?
(nu e, totusi, ce-am crezut, are atitea racile).
Să petreacă sărbătorile la Sinaia? (e scump) sau în
Tunisia? (n-au zăpadă).
Să se uite la televizor? (e enervant) sau să-l
închidă? (ca să facă ce?).
Să lucreze la stat? (e salariu mic) sau la particular?
(e nesigur).
Să voteze cu Năstase? (e arogant si pesedist) sau cu
Basescu? (n-are farmec).
Să o prefere pe Andreea Marin? (prea face pe fetita)
sau pe Mihaela Rădulescu? (prea face pe desteapta).
Să se dea cu păltinisenii? (sînt cam reactionari) sau
cu postmodernii (prea sînt progresisti).
Să încurajeze CNSAS-ul? (ne bagă-n ceată pe banii
nostri) sau să-l înfiereze? (face si el ce poate!).
Să intre în politică? (e murdară) sau să stea
deoparte? (dacă nu noi, atunci cine?).
Să facă studii superioare? (cere muncă) sau să învete
o meserie? (cere muncă).
Să fie de partea americanilor? (Bush e rău si prost)
sau de partea lui Saddam? (Saddam e rău. Altfel nu-i
prost).
Sau de partea Uniunii Europene? (e rea, ne tot amînă).
Să se însoare? (cu ce să tii o familie?) sau să rămînă
burlac? (cu ce să tii o amantă?).
Să fie contra manelelor? (cu ce drept?) sau pentru?
(sînt toxice).
Să voteze Constitutia? (ne manipulează guvernul) sau
să n-o voteze? (ne ceartă Europa).
Să fie de stînga? (esti luat de comunist) sau de
dreapta? (esti luat de fascist).
Să mănînce la McDonald's? (e mai bună pîrjoala) sau la
"Burebista"? (n-au pepsi albastru).
Să fie vesel? (în mizeria asta?) sau trist (după ce am
intrat în NATO?).
Lista dilemelor cotidiene e nesfîrsită.
Andrei Plesu - "Spiritul dilematic în expansiune" (fragment)

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM