--- diana lungu <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

>  --aceasta lume nu exista
> decat in imaginarul social;

depinde unde ne-am nascut,
de unde ne tragem.

> va asigur ca  ea nu e/nu
> a fost nici in satul romanesc,

te cred, vorbesti probabil din
proprie experienta: Cirogarla,
Gheboaia, Ciolpani, Cacanari etc.

> nici in  vacarmul american...
> pe care-l idealizati inutil

exact, depinde unde traiesti; unii traiesc in mahala,
altii traiesc in civilizatie.

Realitatea e ca niciodata nu stii cu cine vorbesti, astazi
esti, maine nu mai esti. Totul e relativ.

> ---mie personal si nici altora din jurul meu nu mi-au dat de mancare
> pe degeaba nici americanii si nici altii.

Adica standardul tau de viata din Canada se compara cu
cel  avut in Romania?

Atunci de ce ai emigrat? Din suprasaturatie? Fiindca traiai
decent?

> sa faci  eforturi pt. a trai autonom si decent, decat sa faci
> compromisuri, pt a-ti primi codrul de paine...intelegeti ce vreau sa
>  spun nu?

nu prea inteleg cum poti trai autonom in lumea civilizata?

Lumea civilizata traieste intr-o economie de piata, pe cand
lumea traditionala traieste intr-o economie de subzistenta.
Economia de piata exclude "autonomia".
Tocmai ca intr-o economie de subzistenta e posibil sa traiesti
autonom si tocmai de aceasta lume vorbeam cand pomeneam despre
decenta acelor oameni "traditionali" care aveau respect pentru
cel care le oferea un codru de paine.

In lumea civilizata nu poti trai autonom, iar gradul de "decenta"
e definit de gradul de civilizatie a societatii in care traiesti.
Civilizatia comunista din Romania (cat si cea de tranzitie)
nu permite un trai decent cetatenilor romani.

Asa ca ce ar fi sa nu mai fim ipocriti ba din contra,
sa fim decenti?

> Si totusi dupa atatea lectii de buna purtare pe care ni le dati,cum
> faceti legatura intre Bush in razboi cu mapamondul, intre minciuna
> ascunsa in spatele sloganelor gen libertate si democratie servite de
> stapanii dvs, (care va dau codrul de paine), intre mizeria,
> tristetea si minciuna care poarta tocmai marca "made in America" ?

Ca fiinta care traiesti in Canada probabil stii ca bunastarea ta
este aparata de SUA? Sau nu stii asta?

Sau poate crezi ca in lume a existat dintotdeauna pace si fericire
pana in momentul in care ai emigrat in Canada si la Casa Alba
a fost ales un republican?

Poate crezi ca in perioada cand traiai in Romania in lume era
numai veselie si armonie? Poate crezi ca pana la caderea comunismului
nu existau confruntari militare in lume? Poate crezi ca
stindardul libertatii era purtat in lume de "progresisti"?
Poate crezi ca in locul expansionismului sovietic au aparut
numai oaze de pace si libertate tulburate de necrutatorul
imperialism american?

Chiar, de fapt ce crezi? Care-ti este reprezentarea despre
balanta politica la nivel de mapamond?

Cum explici genocidul din Ruanda, crimele lui Hussein,
terorismul islamic, genocidul din Sudan (exterminarea
negrilor crestini), ruinarea de catre Mugabe a lui Zimbabwe,
talibanismul, fanatismul shiit din Iran, etc. etc.?

Pot continua la nesfarsit cu o lista imensa de tulburari ale
echilibrului politic in lume, tulburari care de fapt inseamna
moarte, chin, suferinta, distrugeri, involutie civilizatorie.

> ---Lasati 'moralitatea' in seama celor care  dovedesc ca stiu ce
> inseamna

Trebuie sa trag concluzia ca faci parte din Alesi?

Give the gift of life to a sick child.