> De mai multa vreme statiunea Cheia, apartinatoare de comuna Maneciu,
judetul Prahova traieste, sub ochii autoritatilor, o adevarata drama. Au
scris despre asta publicatii importante, au aparut in  presa articole
incendiare, au fost inaintate plangeri autoritatilor dar totul in zadar.
Statiunea Cheia este abandonata de Primarie si de actualul Primar, este
izolata si marginalizata din orgolii politice. La presiunea baronului local
Marian Sterian, presedintele organizatiei PSD, actualul primar Stefan Lupu
si-a propus sa sanctioneze locuitorii statiunii pentru nonconformismul lor
la alegerile locale cand, in majoritate, au votat pentru o alternativa la
putere - alianta DA. Si mai sunt sanctionati cei din Cheia pentru ca au avut
proasta "inspiratie" sa solicite cu doi ani in urma despartirea
administrativa a statiunii de comuna Maneciu.
> Si ca urmare, Domnule Ministru, Domnule Prefect, din initiativa si cu
instigarea directa a baronului local Marian Sterian, actualul Primar Stefan
Lupu a trecut la sanctionarea directa a cetatenilor "rebeli" din Cheia.
> In primul rand, primarul a decis sa suspende sau sa limiteze la maximum
serviciile publice destinate localitatii. Iluminatul public a fost redus la
3-4 ore pe noapte, au fost suspendate lucrarile de aductiune a apei, gunoiul
nu se mai ridica cu saptamanile. Desi localitatea este inpovarata de cea mai
mare cadere de zapada din ultimii ani, Primaria nu a facut nimic pentru
deblocarea strazilor si a locuintelor cetatenilor. Cele cateva hoteluri din
localitate au fost nevoite sa ceara ajutor pentru deszapezirea unitatilor de
drumuri nationale. De luat in consideratie ca atunci cand cetatenii au facut
apel la proprietarii de utilaje sa deszapezeasca strazile, acestia din urma
au fost amenintati direct de Marian Sterian ca vor fi pedepsiti daca nu-i
lasa pe cei din Cheia "sa crape".
> In al doilea rand, s-a produs ceea ce nu credem ca s-a mai intamplat
undeva in tara, o substituire totala a Primariei societatii APASCO -
proprietate a baronului local Marian Sterian. Asa se explica faptul ca
actualul primar, fost salariat al baronului local ia aprobare in fiecare
dimineata pentru programul zilnic al primariei, primeste aviz pentru ordinea
de zi a Consiliului Local cat si pentru fiecare  cheltuiala pe care trebuie
sa o faca. S-a ajuns pana acolo incat pentru a putea fi controlate, unele
sedinte ale comisiilor Consiliului Local se desfasoara nu in sediul
Primariei ci la sediul APASCO.
> In al treilea rand, Primarul Stefan Lupu la comanda politica a
presedintelui organizatiei PSD blocheaza toate investitiile in derulare din
statiunea Cheia. Fiind prinsa in prima etapa de realizare a unor partii de
ski, statiunea Cheia nu poate avansa pentru ca actualul primar gaseste tot
felul de subterfugii pentru a nu clarifica situatia juridica a terenurilor
incidente. Pentru ca nu a castigat licitatia acumularii si aductiunii cu apa
societatea lui Marian Sterian aceasta este in mod practic abandonata. La
toate cele de mai sus se adauga faptul ca orice initiativa de investitii in
statiune este blocata daca nu apartine grupului de interese a lui Marian
Sterian.
> In al patrulea rand primarul si primaria din Maneciu refuza sa rezolve
problemele stringente ale localitatii. In prezent statiunea nu are dispensar
si nici medic la dispozitie, nu are post de politie, de pompieri, nu are
farmacie, nu are frizerie, nu are nici un magazin comercial civilizat.
Pentru ca statiunea este sub embargou primarul a blocat concesionarea unui
teren din centrul localitatii unde urma sa se realizeze un centru comercial.
In aceasta situatie cetatenii sunt obligati, ca pentru cele mai elementare
necesitati, sa parcurga pe vreme rea sau pe viscol 20km pana la Maneciu si
aproape 40km pana la Valenii de Munte, cele mai apropiate localitati.
> Toate aceste realitati care afecteaza grav locuitorii statiunii Cheia dar
si turistii care viziteaza aceasta zona au fost si sunt posibile si urmare a
nepasarii institutiilor statului din ultimii ani. V-am fi recunoscatori
daca, in spiritul legii, ati decide sa se intreprinda o actiune hotarata
pentru curmarea acestor abuzuri feudale ale primariei, primarului si
baronului local Marian Sterian exercitate asupra statiunii Cheia si
locuitorilor sai.
> Tot in spiritul dreptatii si al legii, locuitorii statiunii Cheia va
solicita respectuos urmatoarele: Sa se initieze de catre Prefectura
suspendarea primarului Stefan Lupu pana la stabilirea, pe baza de control, a
gradului de substituire a Primariei de catre actualul baron local Marian
Sterian si societatea acestuia precum si a consecintelor acestei situatii
asupra comunei si statiunii Cheia; In cazul in care vor continua abuzurile
si nedreptatile la care sunt supusi, cetatenii din Cheia solicita trecerea
la autoadministrarea localitatii lor si despartirea de comuna Maneciu;
Prefectura sa stabileasca responsabilitatea primariei Maneciu de a asigura
neconditionat serviciile de utilitati necesare Statiunii Cheia in raport cu
fondurile incasate de la aceasta si rolul ei in economia comunei; Primaria
sa organizeze, in conditii de urgenta, serviciile de paza si protectie in
statiune, sa construiasca sau sa amenajeze un dispensar, sa organizeze un
post de politie permanent, sa asigure o grupa de salubritate si de
deszapezire pentru Cheia, sa organizeze licitatii pentru construirea unui
centru comercial.

www.nuclearinfo.ro

'Thanks & Giving.'
http://us.click.yahoo.com/mGEjbB/5WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM