From: "Mihai Jalobeanu" <[EMAIL PROTECTED]>
To: <protest-ro@yahoogroups.com>
Cc: <romania_eu_list@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, March 22, 2005 2:52 PM
Subject: Re: [protest-ro] traduceri idioate

> [...]
> "oficiala" a unui proiect comun care fusese redactat in franceza. Biroul
> de la UE ocupandu-se de traducerea in engleza si romana.
> Gramatical si chiar etimologic traducerea parea perfecta. Doar 3-4 termeni
> frantuziti pe care nu-i intalnisem... Dar perfect ne-inteligibila! Din
> cauza neintelegerii sensului tehnic, o traducere dupa dictionar, incarcata
> de multiple sensuri (mai bine sa prisoseasca, nu?), cu o frazare care m-a
> dus cu gandul la Urmuz. A trebuit sa rescriu complet cele 8 pagini...
> gandindu-ma cum o fi cu textele de aderare...

prin '91, asistam la tot felul de aberatii "emanate" de asa-zisi
traducatori, unii din ei, din pacate, autorizati.

uneori cu legi preluate fara discernamant, alteori cu traduceri stupide
(pentru ca, desi stimabilii nostri alesi nu se zgarcesc la piscine si
ceasuri atomice, sporuri, avantaje si sume forfetare, dau niste salarii de
toata jalea traducatorilor, de multe ori nici macar angajati ci platiti pe
contracte de colaborare - deci fara posibilitatea de a-i sanctiona).

pe toti capul cand o fi la transpunerea "in meandrele concretului".

reclama in care "in direct si la o ora de varf" se pomenea de cateva ori de
"curatenia igienica".
nascocesti o astfel de reclama :-p)

greu, cam asa cum fac in prezent actualii nostri conducatori, care incearca
sa scape de functionarii publici NEpolitici, netinand seama de competenta
lor sau de a celor care ar urma sa-i inlocuiasca.
toate Agentiile Taberelor Scolare de prin judetele tarii sa fie musai si
neaparat conduse de liderii Tineretului PeSeDist din judetele respective!
:-ppp

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM