Apropos de autostrada Bechtel ;)

Codruta

From: Alexandru Toniuc <[EMAIL PROTECTED]>

Chestiunea transilvana: Bomba pe autostrada

              de Ion Muresan            Miercuri, 30 Martie 2005

             Ion si Gheorghe, ciobani ardeleni, stau rezemati in bite si
privesc la oile care pasc. Deodata, Gheorghe ia bita si-i trazneste una in
cap lui Ion. Ion ramine traznit. Intreaba: "Ma, Gheo, asta o fost in gluma
sau in serios"? "Ba, ca o fo in serios", raspunde Gheo. "No, ase da, ca mie
glume de astea nu imi plac!"
             Am cautat sa sintetizez prin anecdota asta situatia in care a
fost pus Emil Boc de declaratia premierului Tariceanu, anume ca autostrada
"Transilvania" nu e o prioritate. In rolul lui Ion pot fi distribuiti de
altfel toti senatorii si deputatii de PD, si PNL, si UDMR din Ardeal. (Dam,
cu voia dumneavoastra, dispensa ca sa joace in rolul lui Ion si doamnei
Norica Nicolai!) Daca am facut din Boc de Cluj un Ion generic, e pentru ca a
fost primul care s-a dezmeticit si a avut flerul sa reactioneze. Si, poate,
curajul pe care ceilalti alesi ardeleni nu si l-au permis. Boc e, de altfel,
in pozitia in care nu trebuie sa faca cerere tip "imi permiteti sa am
curajul?!"
             Nu cunosc amanuntit imprejurarile in care s-a incheiat
contractul cu Bechtel. Nu-mi fac singe rau din asta, caci putini le cunosc,
iar cei ce le cunosc tac. O intrebare pe care sint convins ca si-o pun toti
ardelenii este cum s-ar fi descurcat PSD cu autostrada, daca ar fi iesit
primar Ioan Rus? S-ar fi spalat pe cap cu promisiunea? Periculoasa intrebare
pentru actuala guvernare si minunat de jonglat cu ea in caz de alegeri
anticipate. Toata lumea stie ca romanii din Ardeal au un punct sensibil, pe
care nu-l negociaza: Avram Iancu. Ei, bine, al doilea punct din care
ardelenii sint pe cale sa-si faca o cauza e autostrada "Transilvania".
(Sloganul va fi iRomani si maghiari strins uniti in jurul autostrazii!i).
Oricum intoarcem lucrurile, autostrada "Transilvania" e un cadou otravit, un
ical troiani pe care PSD l-a aruncat in curtea Aliantei: Nastase a
inaugurat-o festiv, a aratat buldozerele, pikamerele gata de atac, dar ia
uitati sa spuna cum se finanteaza.

             PSD a aruncat de la sine bomba cu amagiri. In jurul autostrazii
s-au croit deja proiecte, s-au aranjat finantari, s-au cumparat terenuri,
s-au negociat si fixat intrari si iesiri de pe banda, birourile arhitectilor
duduie. In jurul autostrazii s-au tesut visuri de imbogatire si sperante de
prosperitate intinse pe patru benzi de-a lungul a 415 kilometri. Chiar si a
vorbi de iaminarea proiectuluii e periculos politic. Iar a spune ca inu e o
prioritatei inseamna a te juca cu dracul, a te da legat in miinile
adversarului. Sabin Gherman ar zice ca, de drag de Transilvania, Bucurestiul
vrea sa intre in Europa facind autostrazi in Dobrogea.

             Pe scurt, situatia e asta: "Dai in autostrada, dai in Avram
Iancu, dai in Avram Iancu, dai in Ardeal. Dai in Ardeal? Esti bolund la
cap!".

www.nuclearinfo.ro

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM