Multumesc, Lavinia, comentez ceva si eu, la acel raspuns:

> From: Sinziana Olteanu [mailto:[EMAIL PROTECTED]
> Pentru noi, buna guvernare inseamna consultarea cetateanului.

Pentru mine, "buna guvernare" inseamna consultarea unui cetatean INFORMAT! Ca,
asa, pot si eu sa las pe unii sa spuna "maine vei avea salam" si dupa aia sa
intreb un flamand daca doreste nu-stiu-ce de la un furnizor de salam!

> In revista "Atitudini" au aparut urmatoarele articole pe tema Rosia Montana:
> - Nr.8/ 2002, "Rosia Montana - ONG-uri vs. Investitor", autor: > Sinziana
> Olteanu
> - Nr. 10/ 2002, "Romania vazuta cu alti ochi", autor: Stefania > Stavrositu

Intr-unul din aceste 2 numere a aparut trunchiata o opinie a mea! Aproape
imediat dupa demonstratia din iulie 2002 Sanziana Olteanu m-a sunat si mi-a zis
(cu toate ca i-am spus atunci ca lucrez la ceva urgent) ca-i trebuie
musai-musai opinia mea PE LOC! I-am dat-o, fie! Ceea ce ma deranjeaza (si
i-am si spus-o cand am vazut revista) a fost ca opinia mea fusese trunchiata si
distorsionata in asemenea fel incat reiesea ca nu-i rau sa se faca exploatarea,
cu toate ca eu ma exprimasem CLAR impotriva (si ii dadusem pe scurt si niste
detalii). De altfel, opinia mea a aparut printre altele care
erau fie "nehotarate" fie inclinau spre proiect!
Atunci am crezut, totusi, ca e doar "accidental", am bombanit dar nu m-am
zbatut nu-stiu-cat sa vad rectificari (nici n-am avut cand, pentru ca a fost
faza cu Banca Mondiala si apoi am intrat cu oarece intarziere in propriile mele
proiecte pe care le amanasem aproape inacceptabil). Acum nu mai cred ca
e "accidental".

> Raspunsuri la intrebarile colegiale puse azi pe lista (Eugen David,
> Lavinia Andrei, Codruta Nedelcu):

N-am pus nici un FEL de "intrebare colegiala" pentru ca pe cei de la CENTRAS
nu-i mai consider "colegi". Am spus cat se poate de clar: M-AU DEZAMAGIT! Si
dezamagirea a fost cu atat mai mare, cu cat tinusem la ei si avusesem incredere
in ei! :(

> Ce face CENTRAS la Rosia Montana?
> CENTRAS se afla in faza exploratorie a acestui proiect. In afara de cele
> doua vizite pe care echipe de la noi le-au intreprins la Rosia Montana -
> in decembrie 2004 si, mai recent, vineri 25 martie a.c., CENTRAS este si
> in curs de a culege informatii din surse variate -

A dreaq de treaba, "explorarea" a inceput cu vizite exclusive (si neanuntate)
pe la RMGC, umbland in masinile acestora! Asa cum au stiut sa dea de masinile
RMGC, nu stiau sa dea si macar de UNA din ONG / persoanele care sunt impotriva
proiectului?
Si, btw: daca noi n-am fi aflat, CAND urmau sa ne "exploreze"?

> investiei (Alburnus Major si Terra Mileniul III pana acum). Obiectivul
> nostru nu este sa ne pronuntam pro sau contra proiectului, ci sa
> observam cum se deruleaza procesul de participare publica.

Uite-ASA! cu cules date numai de la unii!

> Faptul ca nu am raspuns solicitarii de informatii din partea Alburnus
> Major este o alegere pe care am facut-o si a fost un semn de respingere
> a unei abordari pe care o consideram gratuit agresiva.

E EXCELENT ca AM "abordeaza agresiv"! Evident, o gustare, acolooooo.... o
plimbare in gipan, cevaaaa.... e ALTCEVA decat "agresiv" - pare de-a dreptul
prietenos, nuuuuuuuu???????
!!!
CENTRAS NU explica CUM de au ajuns dintr-o data cei de la RMGC sa le stie atat
de bine "nevoile" incat sa le puna masinile la dispozitie! Sa credem ca o fi
fost empatie, telesimpatie sau ce? Sau, mai degraba, ca CENTRAS le-a telefonat
sa le spuna, sa le ceara, sa-i roage?
CARE e totusi motivul pentru care n-au telefonat "in paralel" si la AM si / sau
la Terra?

> Unde am fost in 2002-2003?
> Referitor la intrebarea Laviniei Andrei, indicam ca raspuns revista
> "Atitudini" (revista la care, de altfel, ii multumim ca este abonata!).

Ar face foarte bine CENTRAS daca si-ar "monitoriza" revista mai bine!
Parerea mea!
Sau macar sa dea un raspuns la obiect - ce-i aia "indicam ca raspuns revista"?
Lavinia a intrebat clar unde era CENTRAS in contextul campaniei RM!

> Iar Alburnus Major a participat la Forumul National ONG din
> 2004.

Si ce? AM n-a platit pentru asta? Hai ca asta fu tare!
Tot la Forum a participat si un angajat al RMGC: Dan Petrescu!

> direct. CENTRAS nu are nici un fel de acord, contract, intelegere cu
> RMGC. Nu a primit si nu a cerut nimic de la RMGC - in afara de transport
> in zona si explicatii.

CUM a primit CENTRAS "transport in zona si explicatii"? Din cer?
Daca "a cerut explicatii" de la RMGC, de ce, ma rog, n-a "cerut explicatii" si
de la ONGurile care protesteaza?

> Aceia dintre dumneavoastra care au incercat sa ajunga in Rosia Montana
> stiu cat de dificil este accesul.

Nu este DELOC "dificil" - exista trenuri, microbuze directe (cel putin 2 / zi)
si combinatie tren / microbuz sau tren / autostop!
Eu m-am descurcat in stilul asta si cand am lucrat la RM si dupa aceea, cand
le-am mai ajutat pe fetele de-acolo cu una-alta!

Faptul ca s-a apelat la masinile RMGC (fara macar o consultare cu ONG) mi se
pare inacceptabil! In mod normal, nici un fel de "evaluare/monitorizare" facuta
de CENTRAS nu poate fi considerata "obiectiva" in aceasta problema!
Mai rau! din raspunsul lor mie imi rasar serioase indoieli ref. la
profesionalismul lor in privinta "monitorizarilor independente" in general,
pentru ca vad ca nu cunosc standardele unei astfel de activitati ori, in caz ca
le cunosc, inseamna ca ne mint, ne arunca praf in ochi!

In afara de asta, cum am spus: afirmatia ca "pana in prezent a fost mai
vizibila partea care se opune proiectului" mi se pare ori stupida ori
rau-voitoare de-a dreptul! Numai EU pot pune la dispozitia oricui un dosar
bunicel de presa cu opinii pro-RMGC (ce bine-mi pare ca le-am pastrat, uite
ca nu-i rau sa fii Capricorn si sa tii la "amintiri" ;) - iar asta numai din
2002 - ca, dupa aia, au fost si mai multe!
Nu POTI sa spui ca o astfel de afirmatie are macar cea mai vaga legatura cu
"obiectivitatea"!

Solicit ca ORICE studiu facut pe tema RM de cele 3 ONG sa nu fie luat in
considerare, pe motiv de nerespectare ELEMENTARA a standardelor!

www.nuclearinfo.ro

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM