(sau de ce sunt eu atat de dezamagita)

Acum 4 ani am depus un proiect pe PHARE, la FDSC; aveam, pe vremea aceea,
prieteni acolo si mai stateam de vorba cu ei...

Dupa ce am depus proiectul, m-au rugat sa-i inteleg dar, pana la evaluare, ei
nu mai au voie sa vb. cu mine - "codul de buna practica" le interzicea sa aiba
"contacte personale" cu cei care au depus proiecte, ca sa nu fie suspectati de
"conflict de interese".

Iar ACUM, o ONG precum CENTRAS, pretinde ca nu a facut nimic care sa nu fie in
"conflict de interes"?
Aceasta ONG, care organizeaza Forumul ONG, care ne "gaciliteaza" noua accesul
la informatiile necesare oricaror ONG, care orgenizeaza (cel putin la FONG)
workshopuri (incl. pe teme de "bune practici") pretinde ca n-a facut nimic
deosebit, circuland in masinile RMGC (deci avand contacte predominant cu
acestia) si luand legatura mai intai cu ei, fara sa anunte, macar, Alburnus
Maior sau, na! macar Terra Mileniul III (pe care ii cunosc bine) sau chiar pe
mine, ca atunci cand mi-au pus intrebari pentru Atitudini au stiut de unde sa
ma ia?

Drumul Bucuresti - RM tot dureaza vreo 10 ore - ei vor sa spuna ca in masina
tac toti ca mutii? sau ca, atunci cand au luat legatura (dar de ce au facut-o?)
cu RMGC au zis "vrem masina" si atat? n-au mai schimbat nici un cuvant?
Sunt curioasa, de exemplu, unde au stat peste noapte, cei de la CENTRAS!!!

Altceva: ca un facut, Dl. Parvulescu (APD) publica cel putin o data pe
saptamana la Cotidianul - ca un facut, acum vreo 3 saptamani, in aceeasi
publicatie apare un articol dubios, in care se avanseaza ideea ca proiectul
nici n-ar fi asa rau, ca si Redford, intr-un film, si-a vandut nevasta pe 1
milion USD si nu s-a prabusit lumea (halal articol!)! Asta, probabil, pentru ca
"publicul" sa poata "participa" cat mai "fragezit" de informatii subiective!
Iar APD va pretinde ca este "obiectiva"?

Apropo de bune-practici: Dl. Manoleli (acum semnand din partea GEC) este
fondator al FDSC si in conducerea acesteia! Deci STIE ce inseamna "bune
practici", "conflict de interese" samd. Asta, insa, nu i-a creat nici o jena!
Intr-o deplina "obiectivitate" se exprima in public in favoarea proiectului de
minerit!

Cu toate ca modul in care s-au exercitat presiuni si santaje de catre RMGC este
cunoscut de o gramada de lume, cu toate ca este vizibila inclusiv "cumpararea"
presei (in special locala - dar nu numai) aceste 3 ONG pretind ca ele fac o
monitorizare "obiectiva" spunand, in acelasi timp, o minciuna pe care oricine
care a avut de-a face cu campania (inclusiv eu) o poate demonstra ORICAND! -
ca, adica, informatiile au fost predominant impotriva proiectului! - si mai
doresc aceste 3 ONG sa fie considerate "de buna-credinta" si "obiective"?

Nu stiu ce le-a indemnat sa se apuce de acest "proiect" - si nici care sunt
"sursele proprii de finantare" (taaare mi-as dori sa le vad - dar cica L544 nu
se aplica la ONG). Nu stiu nici ce anume le-a indemnat sa abordeze proiectul in
acest mod mincinos si pervers, treaba lor, fie la ei acasa (in special le
doresc sa traiasca sub presiunea sub care traiesc cei care nu vor sa-si
paraseasca casa si pamantul, la Rosia Montana, Dumnezeu e sus si vede...).

Stiu, insa, BINE un lucru:

Daca nu imi faceam foarte mari iluzii in privinta D-lui Manoleli si a APD (care
are unii membri simpatici, doar UNII - pe acestia ii rog sa ma scuze) afirm din
nou: CENTRAS m-a dezamagit rau de tot!

Atrag atentia tuturor membrilor acestor liste ca orice "monitorizare
independenta" ar face aceste 3 ONG ref. la Rosia Montana, ea este, prin
nerespectarea unor minime standarde si bune-practici, "otravita" din fa$!

Imi asum in intregime responsabilitatea ultimei fraze!

A bon entendeur,

Codruta Nedelcu

www.nuclearinfo.ro

'Thanks & Giving.'