Hai sa fim realisti, de cate ori nu s-a pronuntat un mare adevar? Romanului
sa-i dai circ si paine. Nu ma indoiesc de faptul ca nici restul lumii nu se
lasa mai prejos.

Cat despre reporteri ...probabil asta considera ei obiectivitatea profesionala
de care vor sa dea dovada - nu spun ca ar fi bine sau rau, as deveni
...subiectiva :P.

Iar adevarul pe care incerci sa il atribui unei anume religii ...Ce sa mai
zic?! Ti-a trecut prin gand ca s-ar putea nici una dintre marile religii sa nu
il detina complet? Parca imi amintesc eu asa ca adevarul e o chestiune absoluta
din care prindem franturi si daca fiecare credinta (a nu face confuzii intre
religie si credinta!!!) l-ar contine, am vorbi despre una singura - parerea
mea. Asa avem doar fatete ale sale prin care privim, fiecare prin prisma
credintei proprii, raportate la religia careia ii e cumva afiliat - deci sunt
doua distorsionari subiective pe acest ...parcurs. Gresesc?

Pari dornic de exemplificari ale unor convingeri personale dupa citate, dar nu
citesti printre randuri. Iubirea de frati, chiar a celor care nu sunt de
aceeasi credinta, chiar a celor care au ...pacatuit fata de noi e o cerinta
fundamentala a credintei ortodoxe, laolalta cu iertarea si totusi din randurile
tale ortodoxia trebuie privita ca un club exclusivist.
Tot in invatamintele ortodoxe se spune ca nu ai dreptul sa iti judeci semenii,
iar daca ne gandim ca semen iti era si Papa ..., cu ce drept judeci un om care
a facut intr-o viata ceea ce poate tu nu vei reusi in a ta macar sa intelegi?
Nu sunt catolica, nu am prea multe cunostinte in domeniu, dar sunt chestii de
bun simt peste care nu se trece, indiferent de credinta.

Aneanu

Asociatia Altermedia <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Circ – pentru ce?

Am trait sa o vedem si pe asta: inmormantarea papei in direct. Mass-media a
tratat problema ca pe un show - dar mass-media are nevoie de audienta, deci
este de inteles.

Ce sa comentez insa despre ignoranta reporterilor si totala lor necunoastere
a problematicii credintei? In afara laudelor si osanalelor de rigoare aduse
papei, inevitabil s-a discutat si despre problema unirii Bisericilor
Ortodoxa si Catolica. Cu exceptia unui preot ortodox, cam ezitant si
superficial in explicarea raportarii ortodoxe fata de papism, restul
comentariilor facute au lasat de dorit din orice punct de vedere si nu au
facut decat sa calce in picioare catehismul ortodox. Nu am vazut in toate
zilele astea vreun reporter care sa sugereze ca el ar fi ortodox si prezinta
evenimentul pentru ortodocsi, ceea ce nu ma mira: mass-media nu a fost, nu
este si nu va fi de partea bisericii niciodata. in care ne-am astepta si ne-am
dori toti. (...)

Conform catehismului ortodox, "Adevarul care duce la mantuire se gaseste in
Biserica Ortodoxa, care este "stalp si temelie adevarului" (1 Timotei:
3,15), ea pastrand si propovaduind fara nici o schimbare adevarul
dumnezeiesc, asa cum l-a invatat Domnul nostru Iisus Hristos, cum l-au
raspandit in lume Sfintii Apostoli, cum l-au talmacit Sfintii Parinti si cum
l-au aratat Sfintele Sinoade. (...)

 Insa, sa nu uitam si deschiderea lui
fata de pagani si declaratiile “revolutionare” referitoare la acestia,
declaratii pe care un ortodox nu le poate vedea decat ca pe niste erezii.

mai aduc aminte de ele.

Give the gift of life to a sick child.