Cu persoane in puncte-cheie

      La Mina Lonea s-au facut afaceri de miliarde cu lemn de mina

http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z14042005&idx=53

Mai multe persoane cu functii de raspundere de la EM Lonea, membri ai unei
comisii de licitatii, trebuie sa raspunda in fata politistilor si a
procurorilor pentru un prejudiciu de cateva miliarde de lei produs prin afaceri
cu lemn. Sunt insa suspiciuni ca exista implicatii mult mai inalte, care ajung
pana la nivelul sefilor cei mari ai minerilor de la Lonea, iar informatia ar
putea fi adevarata daca tinem cont de presiunile pe care le reclama
anchetatorii privitoare la "ingroparea" dosarului. Reprezentantii CNH refuza sa
faca declaratii, dar furnizorul despre care se spune ca ar fi implicat in
aceasta afacere este inca partener al companiei.
Potrivit dosarului de urmarire penala 68.265/2004, aflat in lucru la Parchetul
de pe langa Judecatoria Petrosani si la Politia Municipiului Petrosani, frauda
s-ar fi produs cu directa complicitate a unei portarite de la Exploatarea
Miniera Lonea si a membrilor unei comisii de receptie, care ar fi putut lucra
insa la ordinul unui sef de la EM Lonea. Anchetatorii spun ca prejudiciul a
fost produs prin inregistrarea de mai multe ori a unui transport cu lemn de
mina. De fapt, mina Lonea a contractat o anumita cantitate de material lemnos,
din care a ajuns insa extrem de putin. "Am tot cautat sa vedem unde este
diferenta si nu ne dadeam seama. Initial am crezut ca a fost scos din unitate
pentru a fi folosit la constructia cabanelor din zona, dar cantitatea era prea
mare. A trecut mult timp pana ne-am dat seama cum s-a produs scurgerea",
declara surse oficiale din randul anchetatorilor. Procedura era extrem de
simpla si adevarul s-a descoperit in registrul de intrari de la poarta, de
aceea era nevoie de complicitatea unui portar. Astfel, o masina incarcata cu
lemn de mina, care avea toate documentele insotitoare in regula, inclusiv
facturile, a intrat in incinta si a fost, normal, inregistrata.

Transport inregistrat de mai multe ori

Dar acesta a fost singurul transport, desi aceeasi masina este inregistrata de
mai multe ori, numai ca a fost, din cate se pare, inregistrata aceeasi factura
fiscala. Comisia de receptie a marii a efectuat in acte receptia marfii, care
in realitate nu exista. Asa se explica si de ce ortacii reclamau in permanenta
lipsa lemnului de mina, desi fusesera alocati bani grei in acest scop. Organele
de ancheta spun ca reprezentantii CNH nu s-au constituit parte civila, desi
prejudiciul este important. "I-am invitat pana acum de doua ori sa se
constituie parte civila, dar pana acum nu au acceptat. Sa vedem ce se intampla
de acum incolo", spun anchetatorii.
Am incercat sa aflam si parerea conducerii CNH referitoare la acest caz aflat
in cercetare, mai ales ca, potrivit declaratiilor celor care investigheaza
afacerea, s-au facut presiuni mari pentru inchiderea dosarului. Ne-am lovit
insa de un refuz, pe motiv ca ancheta este inca in derulare si nu se pot da
informatii pana la finalizarea acesteia. Paradoxal insa, firma care ar fi facut
afaceri cu lemn, respectiv furnizorul direct, este inca partener de afaceri al
CNH Petrosani, dupa cum au confirmat chiar oficiali ai companiei.

Un articol de Carmen Cosman

Then she'll be a true love of mine"

www.nuclearinfo.ro

Give the gift of life to a sick child.