--- "Codruta" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> O tineti gaia-matzu cu Transilvania....
> V-am zis sa veniti cu STATISTICI!
> Da' normal ca nu va convine!
> Pentru ca la bugetul tzarii cel
> mai mult "pompeaza" Bucurestiul si
> Constanta!

Bucurestiul intotdeauna a fost un caz
aparte, fiindca este Capitala, este centrul
care absoarbe toate resursele, are
o birocratie imensa care papa totul,
este locul in care se aduna toate investitiile.
In plus are o populatie de peste 2 milioane de
locuitori.

Doar TVA-ul si impozitele din Bucuresti formeaza
o mare parte a bugetului. Numai ca Bucurestiul papa.

La fel si Constanta. Datorita porturilor (Constanta si Mangalia),
a hidrocentralei de la Cernavoda, a Petromidiei (Navodari), a
litoralului, Constanta a absorbit intotdeauna de la bugetul
Romaniei, caci toate acestea sunt investitii imense. La astfel
de investitii, tinand cont ca majoritatea marfurilor trec prin
Constanta e firesc ca Constanta sa dea masiv la bugetul Romaniei.

De aceea are si cei mai corupti politicieni, in frunte cu Mazare.

Numai ca Ardealul si Banatul dau la bugetul Romaniei cel mai
mult impreuna in schimb primesc cel mai putin.

Brasovul (judet 600 000 de locuitori, municipiul 250 000) da la
buget 10 000 miliarde lei, Timis (14.000 mld. lei), Cluj (14.000 mld.
lei), Sibiu (13.500 mld. lei) si Arad (9.500 mld. lei).

Din judetul Brasov doar municipiul Brasov da 85% din intreaga suma.

Din suma respectiva de 10000 miliarde doar 3000 miliarde s-au
intors inapoi in 2004.

Nu acelasi fenomen se intimpla in Constanta si Bucuresti.

> Si de ce nu transportati cu trenul?
> Transportul cu TIR-ul este poluant.

De ce nu transporta turcii cu trenul ca ei formeaza
grosul transportul prin Romania?

De ce as fi nebun sa transport cu CFR-ul cand stiu si stiam
ca se pierdeau vagoane, sau ramaneau intepenite printr-un triaj
luni intregi (am auzit de cazuri de vagoane date disparute ca dupa
cateva luni, ba chiar ani, sa fie descoperite la mama dracului).

> Si, in fond, nu stiu de ce ar fi musai, chiar daca transportati cu
> TIRul, sa faceti transportul prin Bors in loc sa-l faceti prin Arad
>- chiar! de ce, la urma-urmelor?

Fiindca daca te uiti pe harta, vei vedea ca partea estica a
Germaniei (sau nordica), unde aveam eu afaceri, este mult mai
usor accesibila prin Bors. Iar cand faci transporturi, te gandesti
si la consum.

In plus, eu am facut transporturi in anii '90, cand existau tot
felul de restrictii la traficul TIR-urilor romanesti (printre altele
am facut transporturi cu TIR-uri romanesti care preferau sa
treaca prin Halmeul Silvaniei, sudul Ucrainiei, Slovacia, Cehia,
Germania (in Ungaria si Austria TIR-urile romanesti erau incarcate
in tren, alte costuri).

Dar si TIR-urile germane preferau sa vina prin Bors. In momentul
de fata exista numeroase fabrici in Ardeal care fac exporturi
in Germania si care circula doar prin Bors (este mult mai
apropiat Borsul decat Nadlac, practic).

> Iar daca se face autostrada, ce-o sa mai faceti? o sa smiorcaiti pe
> lista protest-ro ca ai dreaq de unguri nu vor sa va faca autostrada
> de la Bors incolo?

Portiunea dintre Bors si Budapesta e pur si simplu dreapta.
Soseaua este curata ca lacrima. Pe parcurs sunt doar cateva
localitati mari. Asa ca de ce sa te smiorcai?

In plus, ungurii au inceput constructia mai multor autostrazi,
existand un plan al lor de modernizare care se finaliza prin 2010
si care prevede o autostrada Budapesta - Bors.

> Stiti BINE ca toate povestile cu autostrada prin Bors sunt niste
> minciuni care sa-i avantajeze pe "cei 3 crai", asta e tot!

Afla ca nu stiu.
E prima oara ca o aud de la tine.

Reduci interesele unei regiuni a Romaniei, care se intimpla
sa fie cea mai civilizata si mai dezvoltata economic,
si totodata cea mai numeroasa ca populatie, la interesele
a trei indivizi.

Ciudat.

> Nu "precumpaneste interesul turcilor" ci al romanilor, care sunt
> tranzitati!
> Si stiti si asta foarte bine!

Iti inteleg atitudinea, pasiva.

Afla ca eu sunt activ, asa ca nu-mi place ca turcii sa
ma considere parte pasiva.

> Ceea ce va deranjeaza sunt urmatoarele:
> - ca americanii nu se mai infrupta din placinta fara licitatie;
> - ca-si vad deranjate interesele pesedistii.
>
> Atat!

Nu e atat daca vrei sa stii.

Unul la mana, ca brasovean vreau sa am autostrazi care sa
ma lege cu orice colt a lumii. Nu ma deranjeaza o autostrada
prin Sibiu si Nadlac caci accesul meu spre Italia va fi rapid.

Vreau in schimb un acces spre Bors, fiindca am si alte interese
in viata asta.

Doi la mana, o autostrada Bors - Brasov, va muta automat centrul
Romaniei in Ardeal (ma gandesc la Ardealul istoric, astazi ar
fi Regiunea 7 plus Clujul capitala Ardealului). Automat puterea
Ardealului se va reface, iar planul meu este construirea unui
aeroport international care sa rivalizeze Otopeniul, undeva
in centrul triunghiului format de orasele Tg.Mures, Sibiu si Brasov.

E clar ca in momentul acela integrarea Romaniei in Europa va
insemna pentru Transilvania intr-adevar o mare realizare.

Iar pentru Bucuresti asta va insemna o mare pierdere, mai ales
daca se impune descentralizarea administratiei romanesti si
formarea regiunilor.

Practic, Bucurestiul, in cativa ani, va deveni o ruina.

Give underprivileged students the materials they need to learn.
http://us.click.yahoo.com/4F6XtA/_WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM