Nu m-am mai bagat de mult in seama pe lista asta, si cred ca ati dus
dorul modului meu de a (nu) gandi :)

Legat de jurnalistii romani rapiti in Irak, am cevateva
nelamuriri/intrebari:

Cine i-a trimis acolo?

Au plecat cu acreditare oficiala?

Daca au plecat pe cont propriu, ce vina are Basescu daca aia mor acolo
si el nu a vrut decat sa se implice intr-un moment cand isi putea baga
piciorul la fel
de simplu?

Daca au plecat cu acreditare oficiala, cine le-a permis sa plece hai-hui
prin Irak?

Ar fi posibila "anuntarea pe hartie" a retragerii trupelor, eliberarea
in consecinta a jurnalistilor, si apoi trimiterea lor la loc? :P Daca ar
fi, cum s-ar modifica amenintarea terorista pentru tara noastra?

Daca Romania nu-si retrage trupele din Irak, ce castiga rapitorii prin
uciderea jurnalistilor, in afara de faptul ca altii mai prosti n-or sa
mai plece prea curand pe acolo, deci n-o sa mai aiba ce sa omoare,
trupele romanesti continuand sa ramana acolo? Ce-si inchipuie ca rezolva
rapitorii daca-i omoara pe jurnalisti tinand cont ca trupele romanesti
se afla acolo pentru mentinerea pacii, iar uciderea unor romani nu-i va
face decat sa mentina pacea "mai preventiv decat reactiv"?

Cica astia vor sa instaureze in Irak democratia. Totusi, populatia
irakiana inca vede jurnalistii straini ca fiind emisari ai guvernelor
tarilor din care provin (si dupa cum scrie prin ziare, populatiile din
tarile de provenienta cam tot pe acolo sunt cu capul). Chiar nu le zice
nimeni cum sta situatia? Nu se face propaganda in ceea ce priveste
democratia? Daca nu, ce fac aia, au mutat experienta FSN in Irak?

Intr-un ziar zice ceva de genul ca "daca problema se incheie tragic
actuala puere ar putea pierde capital politic". Aici ma leg de afirmatia
mea de mai sus cum ca "populatiile sunt tot pe acolo cu capul". Ce
treaba au niste indivizi, independenti, plecati pe cont propriu,
sponsorizati de "principalul partid de opozitie", cu economia nationala,
integrarea in UE, criza medicamentelor, faptul ca buzunarul Ministerului
Transporturilor e gol, faptul ca actuala guvernare trebuie sa suporte
pomenele electorale ale celei trecute in bugetul de anul asta, si alte
probleme care de fapt chiar sunt probleme, nu precum cea "daca s-a
aruncat o oaie in prapastie, cum le oprim pe celelalte sa faca la fel?"?

Si acuma ceva extra: de ce Google nu cartografiaza Irak-ul prin satelit
ceva mai aproape? :) Ca la zona 51 ma pot uita mai de aproape decat ma
pot uita la Irak.

http://us.click.yahoo.com/5F6XtA/.WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM