http://www.expres.ro/transilvania/?news_id=187973

Comuna bistriteana Josenii Birgaului face parte din fostele localitati de
granita, care in trecut au purtat numele de comune graniceresti, infiintate de
Maria Tereza. Satenii din Josenii Birgaului, in calitatea lor de urmasi ai
granicerilor, aveau in proprietate o padure situata la Dornisoara, in judetul
Suceava. O mare parte din padure a disparut insa de pe suprafata pamintului.
Localnicii din comuna Josenii Birgaului sint la un pas de razmerita, dupa ce in
urma cu citeva zile citiva barbati din sat au descoperit 80 de metri cubi de
lemn gata pregatit pentru a fi comercializat la negru, in locul "Piciorul
Mitei" din padurea de la Dornisoara, judetul Suceava. Fara a mai sta pe
ginduri, in jur de 60 de birgauani s-au urcat in masini si au pornit spre
Suceava pentru a vedea cu ochii lor ce se intimpla acolo.
Din nefericire, pe locul unde trebuia sa se afle padurea mostenita din mosi
stramosi au descoperit sute de cioate ascunse sub crengi de brazi, dar si
copaci taiati si gata pentru a fi transportati cu TAF-ul. Cum era de aspteptat,
primele acuze l-au vizat pe padurarul Cristian Bruma, care avea sub paza
respectivul teren forestier. "De trei ani nu am mai dus nici macar un capat de
lemn din padurea asta, iar padurarii ne fura pe fata. Vrem ca vinovatii sa
plateasca", spune unul din localnici, Ioan Vasiie. Un altul, Vasile Cindras,
socat de dimensiunea pagubei, sustine ca exista doua solutii: "ori intervin
autoritatile si fac dreptate, ori taiem tot ceea ce a mai ramas si vindem ca sa
avem ce minca, dupa care mergem in puscarie, ca in Spania nu mai este loc".
Nici Vasile Nap nu s-a lasat mai prejos si a afirmat ca satenii vor sesiza
Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si Cinegetic si toate organele
abilitate sa faca lumina in acest caz. "Noi nu avem scinduri de un gard, de un
veceu, ori de o poarta la sura, iar ei fura de rup pamintul", a conchis Vasile
Nap.

"Am ramas socat de ceea ce mi-a fost dat sa vad"

Deoarece, padurarul Cristian Bruma nu a fost de gasit, furiosi, oamenii au
cerut socoteala primarului Tudorel Ciotmonda, care, la rindul lui, a dat vina
pe cei de la Ocolul Silvic.
"Am fost si eu la Dornisoara si am ramas socat de ceea ce mi-a fost dat sa vad.
Este de neconceput ca o padure sa dispara in mai putin de o luna de zile. Vom
face o sedinta de consiliu local, unde ii vom chema pe cei de la ocolul silvic,
dupa care vom cere oficial demararea unei anchete care sa stabileasca
proportiile dezastrului, firmele care au actionat in zona cit si implicarea
padurarilor in acest adevarat masacru ecologic", ne-a declarat primarul Tudorel
Ciotmonda.
Cu toate promisiunile facute de autoritatile locale, cei din Josenii Birgaului
au inceput si o ancheta proprie in cautarea vinovatilor. Oamenii spun ca nu se
vor opri decit atunci cind vor fi pedepsiti toti cei implicati in acest
dezastru ecologic.

Alin CORDOS

www.arin.ro

What would our lives be like without music, dance, and theater?
Donate or volunteer in the arts today at Network for Good!
http://us.click.yahoo.com/MCfFmA/SOnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM