Sint un Gica Contra, fara indoiala.
Spuna sta pentru ca scrisele mele despre 13-15 ies din tipar.

Am trait ore, zile minunate in Piata Universitatii (minus fugareala din
dimineata zileid e 24 aprilie). Sint de descris, cind oi dobindi o pana mai
potrivita.
Acum, vorbesc de altceva.

Am trecut ieri prin Piata. Nu-s care asociatii studentesti adunau semnaturi
cu un proiect de ceva, altii te indemnau sa gasesti vinovatii.
M-am cabrat. Brusc m-am speriat ca niste studenti sint incapabili de nuanta
(poate asta vine mai incolo, insa).
Lucrurile cred ca trebuie puse altfel.
Mi-am pus problema, in primavara 1990, ce-as spune daca as vorbi la Balcon.
Si m-am gindit sa fim  atenti si la scaparile noastre. Ca aveam destule, le
remarcam zilnic. Dar nu se cadea sa ni le pomenin. caci facea deservicii
Cauzei (vorba lui Scarlett O'Hara).
Atitudinea se perpetueaza. Toata lumea cauta vinovati ailleurs. Nimanui nu-i
da prin cap: fratilor, hai sa vedem unde am gresit noi. CACI ASTA ESTE MAI
UTIL VIITORULUI NOSTRU, decit a tipa ca doar Celalalt e vinovat (si chiar
sint la o adica, alde "Iliescu si ai lui / Sa se duca dracului!" chiar sint
ingrozitor de vinovati).

Mi se pare mai inteligent pentru niste viitori intelectuali - studentii de
azi - sa analizeze la rece situatia din 1990. Sa-i inteleaga si pe ceilalti,
pe "Cine este fesenist / Ori e prost ori securist!". Mi se parte mult  mai
deshtept, mai fortifiant.

Da, cu moduri de a vedea lucrurile ca al meu nu se construieste mare lucru.
Dar barim nu avansezi prea mult in directia proasta.

Mircea Marian Ordean,
ex-GID