----------------------- Yahoo! Groups Survey ----------------------~-->
Please help us to improve Yahoo! Groups. Take the survey now!

http://v2.decipherinc.com/survey/yahoo/yah05016

http://www.expres.ro/vest/?news_id=192044

Invatamantul superior timisorean este impanat cu o multime de profesori care
si-au facut transferul din comunism direct in capitalism. Si-au schimbat peste
noapte optiunile, viziunea si principiile si au ajuns acum sa le explice
tinerilor studenti (cei care au auzit de comunism numai din carti si pentru
care Ceausescu, Hitler sau Stalin sunt doar niste poze dintr-un manual de
istorie) despre economie de piata, management, capitalism sau politologie. Cei
care acum 15 ani slaveau si cinsteau, laudau si adulau s-au spalat si s-au
lepadat de comunism si predau acum democratie. Tinerii care ajung astazi pe
bancile facultatilor nu au de unde sa stie ce personaj sta la catedra. Poate ca
unii dintre ei sunt chiar profesori buni, desi am indoieli. Poate ca unii s-au
adaptat mai bine si predau perfect regulile economiei capitaliste, cea pe care
o infiearu cu manie proletara pe vremea cand dadeau lectii de economie
planificata. Altii scriu articole de specialitate in tot felul de reviste
incercand sa uite vremurile in care scriau cu zel in Drapelul Rosu sau in alte
zire de partid si de stat. Nu am nimic cu aceste persoane. Ma intreb insa cand
au fost sinceri? Atunci cand ne explicau ce mester e carmaciul sau acum cand
traiesc bine merci din bani europeni (bani buni chiar) si rostesc adevaruri
democratice? Scribii comunismului s-au convertit la capitalism si daca cineva
le aduce aminte de vremea in care isi plimbau limba de lemn prin partile
dorsale ale sefilor comunisti se enerveaza si descopera tot felul de
conspiratii. Probabil ca unii vor spune ca nu are nici o importanta ce
enormitati au debitat acesti oameni in presa de partid inainte de revolutie
atata timp cat acum isi fac bine meseria. Eu cred ca are importanta. Chiar o
mare importanta. Scribii comunismului nu fac altceva decat sa mentina in
societatea romaneasca minciuna, duplicitatea si mentalitatea infecta a
sistemului comunist. Studentii primesc lectii de capitalism de la comunisti.
Daca scribii comunismului au mintit atunci cand scriau despre congresele PCR e
grav pentru ca un profesor nu are voie sa minta. Daca mint acum e si mai grav
pentru ca nu cred in ceea ce le spun studentilor. In orice varianta situatia
este grava. Pentru ca studentii primesc lectii de la niste mincinosi. Blestemul
comunist se transmite astfel din generatie in generatie.

Tudor FLUERAS

www.arin.ro