Voronin recomanda Rusiei sa renunte la ticurile imperialiste

http://www.flux.md/news/moda1.php?action=show&idu=8009&cat=Editia%20de%20Vineri&rub=Politica

Presedintele Republicii Moldova, Vladimir Voronin, a denuntat, marti, prezenta
militara ruseasca in Transnistria, calificand-o drept "o umbrela politica si o
forma de sustinere a regimului separatist transnistrean."

Presedintele Moldovei se exprima, acum, in favoarea eliminarii efectivelor
militare rusesti stationate in regiune, apreciind ca acest obiectiv, esential
pentru rezolvarea diferendului transnistrean, va putea fi atins numai cu
sprijinul Uniunii Europene si al Statelor Unite.

Vasile Munteanu, pentru FLUX

"Ma bazez pe sprijinul organizatiilor europene, în special al UE, precum si pe
asistenta oferita de SUA; intr-un efort comun, ar trebui sa reusim sa convingem
Federatia Rusa sa isi retraga trupele si munitia din Transnistria", a declarat
seful de stat moldovean in interviul acordat postului de Radio Europa Libera.
Totodata, oficialul de peste Prut a nominalizat principalele obstacole in calea
rezolvarii situatiei din Transnistria, reprezentate de practicile regimului "in
stil KGB-ist" de la Tiraspol.

Referitor la relatiile tensionate dintre Chisinau si Moscova, presedintele
moldovean a recomandat Federatiei Ruse "sa renunte la fixatia imperialista, pe
care o aduce in prezent in toate formele de interactiune" cu fostele republici
sovietice. In caz contrar, "vor exista intotdeauna probleme," a avertizat
Voronin, precizand ca Republica Moldova nu este "fratele mai mic" al Rusiei, ci
"o tara independenta si suverana," care merita sa fie tratata ca atare.

Totodata, Voronina afirmat ca cetatenii romani si moldoveni "se vor intalni si
vor fi impreuna in comunitatea statelor europene." "Integrarea europeana va
rezolva o multime de probleme," a admis Voronin.

Remintim ca intr-un interviu acordat recent revistei Gazeta Romaneasca de la
Chisinau, Traian Basescu, presedintele tuturor romanilor, pusese degetul pe
rana, ca intotdeauna cand vorbeste despre Basarabia. Intrebat cu ce mandat a
pledat pentru interesele Republicii Moldova la Moscova, Traian Basescu a
raspuns: "Cu dreptul pe care il are un presedinte al Romaniei sa sustina
interesele unui stat vecin, stat care s-a creat in urma unui Pact nedrept -
Ribbentrop-Molotov, un stat care are o populatie ce este parte a poporului
roman. Cu aceste drepturi. Si cu nici un alt mandat decat cu mandatul pe care
l-am primit ca presedinte de la poporul roman. Eu nu pledez si nu am pledat
interesele Moldovei numai la Moscova. Am facut-o si la Washington si la Berlin
si la Londra si la Bruxelles si la Roma si oriunde, inclusiv la Tokyo". Primul
presedinte al Romaniei care a condamnat oficial Pactul Stalin-Hitler si
consecintele sale nefaste si-a incheiat acel interviu printr-o formula aparte,
care
 fara indoiala a deranjat forurile anti-Romania de peste Prut, Nistru sau
Volga. La intrebarea cum vede seful statului roman relatia viitoare Republica
Moldova alaturi de Romania, Traian Basescu raspunde: "Eu v-am mai spus-o:
relatia asta nu poate fi decat in interiorul Europei Unite. Asa o vedem noi,
cel putin, ca solutie minimala".

http://www.flux.md

href="http://us.ard.yahoo.com/SIG=12hjpr7un/M=323294.6903899.7846637.3022212/D=groups/S=1705043395:TM/Y=YAHOO/EXP=1123615066/A=2896129/R=0/SIG=11llkm9tk/*http://www.donorschoose.org/index.php?lc=yahooemail";>DonorsChoose.
 A simple way to provide underprivileged children resources often lacking in
public schools. Fund a student project in NYC/NC today</a>!</font>