...........…..
Politica discriminatorie la frontiera de Est - noi bariere peste PrutIn
ultimul, timp tot mai multi cetateni care au trecut hotarul din Republica
Moldova spre Romania s-au plans ca se face un control mult prea riguros la
frontiera. Bagajele sunt verificate in detaliu, inclusiv cartile si mapele cu
acte. Cetatenii recunosc ca aceste practici nu difera cu nimic de cele
practicate de autoritati pana in 1990. Prin ce se explica acest lucru?! Prin
nimic. Scuza ca UE ne cere sa securizam frontierele nu tine atat timp cat se
stie ca politia de frontieara se confrunta cu grave probleme de organizare,
subiectul fiind abordat in nenunarate randuri de mai marii Ministerului
Administratiei si Internelor, totusi nimic nu se schimba. Zilnic sunt returnati
de la frontieara sute de cetateni ( din rapoartele MAI) , informatia despre
legislatia vamala nu este de gasit pana sa ajungi in vama, nici schimbarile
care apar peste noapte in cadrul legislativ nu sunt anuntate cetatenilor. (mai
mult
·  Am si eu o intrebare - de ce televiziunea romana (TVR) nu reinstaleaza
releele din Maramures si Delta pe care le-a distrus in ultimul timp? De ce i-a
lasat pe romanii de langa granita doar cu televiziunea ucraineana si cea
rusa??!! Asta sa fie politica de stat si sub guvernarea Aliantei D.A.?!

Comment by Anonymous

-  250 de euro pentru intrarea in Romania -

·  Eu am fost saptamana trecuta sa depun actele pentru studii si vamesul roman
m-a tot intrebat vreo 5 minute despre scopul vizitei, mi-a cerut sa-i prezint
diploma, pe care a studiat-o atent si tot el ne-a spus ca deocamdata mai treci
si fara 250 de euro daca ai acte care sa justifice deplasarea.. (…)

Comment by Corina

·  Statul român ne pune sã arãtãm cã putem cheltui 50 de dolari pe zi, în timp
ce studenþilor basarabeni le dã aceeaºi sumã ca bursã pentru o lunã!!!

Comment by O.Brega

·  Sper ca frontiera estica a Romaniei sa fie si mai securizata odata cu aceste
noi reglementari…Poate un gard de sarma si pe partea stanga a Prutului???..Sau
se prea poate ar fi mai bine ca deodata sa impuna si obtinerea vizei de intrare
in Ro???Ce se tot mai chinuie atata !!:-(((

Comment by Cristian Jardan

·  “Noi suntem uitati si de patria noastra istorica”

Comment by rgnpress

·  Pe mine la vama m-au intrebat cu ce scop vin in Romania. Am zis ca in vizita
la matusa. S-au uitat in pasaport, la mine si a zis sa-i dau detalii despre
rude. Si-a notat numarul de telefon al matusii si a plecat sa verifice. Dupa
aproape o ora de asteptare am fost anuntata ca ceva nu e in regula cu actele
mele. Deja alt vames se ocupa de noi. Soferul era suparat ca stam prea mult.
Intr-un final, am fost nevoiti sa platim cate o suma “simbolica” (de zece euro)
ca sa fim lasati in pace. (…)

Oare dupa introducerea obligatiei de a arata 250 euro la frontiera vor creste
mult sumele pe care va trebui sa le platim “pentru a nu fi retinut autocarul"!?

Comment by Livia, studenta

Pentru a plasa un nou comentariu dati click aici

            ………………………………………………………………………
          1 octombrie 2005, ziua in care nici un roman n-a cumparat benzina!
PRETUL BENZINEI - Actiune de Protest !!!

Aceasta este o actiune de protest impotriva preturilor exagerate la derivatele
din petrol!
Se refera la indemnul general de a nu cumpara benzina pe data de 1 Octombrie
2005 (mai mult >> )

            …………………………………………………………….........………......…
            Activitate comunã a PEN Club Moldova ºi a Grupului pentru Dialog
Social Iaºi

Conectarea mediului politic ºi al mass-mediei þãrilor din Europa de sud-est la
realitãþile Uniunii Europene

Simpozion internaþional, 26 – 27 septembrie 2005
Hotel Dedeman Grand Chiºinãu, Str. Mitropolit Varlaam nr. 77, Chiºinãu,
Republica Moldova (Detalii >>)

Cu respect,

Ghenadie Brega
Coordonator Programe
Hyde Park Bucuresti

Contact:
  e-mail: [EMAIL PROTECTED]
  Tel.: (+40) 745.435.321 Romania
        (+373) 69.350.894 Basarabia

  www.hp.curaj.net | www.curaj.net

DonorsChoose.org helps at-risk students succeed. Fund a student project today!
http://us.click.yahoo.com/O4u7KD/FpQLAA/E2hLAA/DXOolB/TM