From: "Alfasoft" <[EMAIL PROTECTED]>

> Imi spunea deunazi  un sef de ocol maramuresan ca ITRSV ar "invata" pe cei
repusi in posesie sa-si taie/exploateze proprietatile silvice in lipsa
oricarei aprobari legale  fiindca prinsi ar avea de suportat doar 10 mil lei
amenda contraventionala, adica un mizilic fata de venitul realizat ("taxa de
risc" la o adica).
> Socant de-a dreptul dupa ce RNP Romsilva practicase alta metoda nu cu mult
timp in urma , defrisarea la ras a padurilor care erau vizate pt.
retrocedare.

> Te si intrebi cine pe cine invata/protejeaza ?! Sau nu putem (nu vrem) sa
ne sustragem stilului mafiot ? Sau, la ce dracu-i mai platim din greu pe
parlamentari-legislativ daca oricum legile promulgate sunt constant/aproape
in orice domeniu eludate iar autoritatile se fac ca ploua ?

EXACT la asta ma gandeam azi-noapte: ca un proprietar de padure care vrea sa
se imbogateasca usor, ia bani "la negru" si dupa aia se face ca sa uita in
alta parte cand i se "fura" padurea... ba chiar isi mituieste propriul
paznic (presupunand ca acesta exista) sa adoarma / se imbete samd...

Sanctiunile sunt PREA mici! ma rog! trecem peste faptul ca ele nici macar nu
se aplica (lucru pentru care trebuie aratat obrazul "autoritatilor")

Eu il felicit pe Dl. Goja pentru consecventa (ma refer la scrisoarea trimisa
lui Scheele) - poate n-ar strica, dat fiind ca in primavara se va lua o
decizie ref. la aderarea Romaniei, sa scriem si noi explicand (cu argumente)
ca legislatia poate n-o fi asa rea - dar dorinta / capacitatea de a o aplica
e ca si NULA :(

Codruta

p.s. Un ziarist n-ar trebui sa scrie cu greseli de ortografie,
grrrrrrrrr.......

> Razboiul padurilor
> Furi un lemn... dar stii ca face
> Pentru furtul unui metru cub de lemn de stejar, platesti amenda doua
milioane de lei * Daca-l cumperi, platesti 22 de milioane de lei * 3.000 de
metri cubi de lemn furati din fondul forestier al Timisului
> Padurile din judetul Timis sunt din ce in ce mai mult calcate de hoti,
care spinteca fondul forestier dupa bunul plac. Oamenii au nevoie de lemne
si le taie, ca vine iarna si... ingheata. Numai ca prin asta strica padurile
si distrug fondul forestier. Chiar daca au in proprietate padure, oamenii nu
pot sa taie asa, de capul lor. Trebuie pastrat un echilibru. La Tormac, de
exemplu, s-au taiat 2.200 de metri cubi, de pe 68 de hectare de teren.
Totalul de lemn taiat ilegal in judet este de 3.000 de metri cubi.

> Plangeri penale fara inceperea urmaririi
> "Am constatat aceste taieri si am facut plangeri penale. Exista unele
raspunsuri de neinceperea urmaririi penale, pe motivul ca respectivii au
taiat lemn de pe proprietatea lor. Asa ca li s-a dat amenda de peste 2
milioane de lei pentru un metru cub de stejar", spune Aristotel Visoiu,
inspector sef al Inspectoratului de Regim Silvic si Vanatoare din regiunea
de vest a tarii. Regiune care cuprinde judetele Timis, Caras-Severin si
Hunedoara. Numai ca un lucru interesant il reprezinta faptul ca este mai
ieftin sa furi un metru cub de stejar, decat sa il cumperi. Cum asa? Pai
este mai mare pretul unui metru cub de lemne decat amenda pe care o iei,
daca sterpelesti lemnul si esti prins asupra faptului. Un metru cub de
stejar costa 22 de milioane de lei, in timp ce amenda este de doua milioane
de lei. Pai asa, normal ca omul prefera sa fure lemnul si, dupa aceea, vine
singur sa plateasca amenda. Avand in vedere principiile economice si viata
grea pe care o traim in acesti ani.

> Raid in piete
> Inspectorii de la Inspectoratul de Regim Silvic fac controale si in
locurile unde se comercializeaza lemne, in piete si in alte locuri unde
tamplarii vin sa-si aleaga lemnul pentru un pat sau o biblioteca, pentru ca
exista banuieli, unele dintre ele intemeiate, ca se vand lemne furate. De
fapt, tinand cont la cat este amenda pentru furt, unii oameni ar putea face
afaceri perfect legale prin furtul lemnelor din padurile patriei. Mai nou,
administratia silvica trebuie sa faca si o structurare a acestor paduri.

> Diferenta mare
> Din 100.000 de hectare, cat au in evidenta, mai putin de 80.000 din paduri
sunt structurate. Si pentru ca nu sunt structurate si trecute in catastif,
de acolo se taie cel mai mult lemn. "22.000 de hectare nu sunt pe structuri.
Ca urmare a lipsei de structuri, lemnul taiat in delict a ajuns la 3.000 de
metri cubi", mai spune Aristotel Visoiu. Daca ar fi sa facem un calcul
groso-modo, la cele 3.000 de hectare, generalizand, ar rezulta un deficit de
60 de miliarde de lei vechi. Adica, daca ar cumpara lemnul - cei

> 3000 de metri cubi - , oamenii ar plati 66 de miliarde de lei, in timp ce,
daca l-ar fura, ar plati amenda pe cei 3.000 de metri cubi 6 miliarde de lei
vechi. Acum, sincer, lasand la o parte tot ceea ce a-ti invatat la scoala si
cei 7 ani de acasa, nu vi se pare ca... e mai ieftin sa furi decat sa
cumperi? Legea asa spune!
> Adrian PANDURU

www.sustrain.info

Give at-risk students the materials they need to succeed at DonorsChoose.org!
http://us.click.yahoo.com/wlSUMA/LpQLAA/E2hLAA/DXOolB/TM