Am primit mesajul asta (inclusiv intrebarea) de la cineva din Sibiu - pun si
eu aceeasi intrebare: vi se pare normal?

 concluzie a la paloma! ... ti se pare normal?
====================================

 Shortcut to:
http://www.ziaruldesibiu.ro/fullnews.php?ID=1713&PHPSESSID=de3ef73b122c4adc4
0b3c082b0f2abdb

 Prea frumoasa pentru scoala

 O liceana din Sibiu a fost obligata sa îsi semneze propriul transfer din
cadrul Colegiului National „Andrei Saguna” pentru ca a pozat într-o revista
pentru tineri, revista recunoscuta în întreaga lume. În ciuda protestelor
colegilor ei si a rugamintilor familiei fetei, directoarea Colegiului
National nu s-a lasat înduplecata si s-a aratat indignata de faptul ca presa
a asociat numele tinerei sibience cu cel al Colegiului „Andrei Saguna”. În
care, cu aprobarea directoarei, au loc selectii de modeling.

 Sistemul de învatamânt e într-o continua fierbere. În timp ce în Capitala,
elevele sunt înjunghiate în birourile directorilor, iar violenta face
ravagii în scolile din toata tara, la Sibiu, fetele de liceu sunt eliminate
din scoala pentru ca îndraznesc sa pozeze în reviste destinate tinerilor.
Acest lucru i s-a întâmplat unei fete de 17 ani din Sibiu. Pentru a-i
proteja identitatea si a o feri, pe cât posibil, de reprosurile nedrepte,
ZIARUL de Sibiu a decis sa ascunda identitatea fetei sub pseudonimul Sandra
Maier.

 Începuturi promitatoare

 Sandra Maier este eleva în clasa a XI-a si, pâna acum trei saptamâni,
învata la Colegiul Pedagogic „Andrei Saguna”, sectia germana-engleza. Note
bune si aprecieri din partea profesorilor. În plus, Sandra putea fi mândra
si pentru faptul ca, în urma unei întâmplari, a ajuns pe coperta uneia
dintre cele mai apreciate reviste pentru tineri – FHM. Drumul pâna pe
coperta celebrei reviste a început din vara acestui an, când un fotograf
amator a ramas impresionat de naturaletea si pofta de viata a tinerei, de
expresia vie a fetei ei si i-a propus sa pozeze. Sandra lucra pe atunci la o
terasa din centrul orasului, pentru a câstiga un ban pe perioada vacantei de
vara.

Pozele facute în vara i-au convins pe cei de la FHM ca Sandra Maier merita
un pictorial în paginile revistei, revista ce are editii locale în nu mai
putin de opt tari. Drumul spre o cariera de manechin era ca si deschis. În
paralel cu orele de curs.

 Succes înnoroiat

 Performanta pe care Sandra a atins-o a transformat-o într-o mica vedeta si
la Sibiu, astfel ca presa locala i-a acordat atentie. Prejudecatile unora
dintre sibieni au culminat, însa, cu amenintarile cu exmatricularea din
partea conducerii liceului unde tânara învata.

Directoarea Colegiului National „Andrei Saguna”, Elena Vlad, s-a facut „foc
si para”, pe motiv ca numele fetei ajunsa celebra a fost asociat cu numele
Colegiului. Iar prima masura pe care a luat-o a fost aceea de a o ameninta
pe fata. „Daca nu îti depui cererea si nu te muti în trei zile, vei fi
exmatriculata, fara drept de a te mai înscrie la vreun alt liceu de acest
profil din tara. Strici imaginea liceului”, a amenintat-o directoarea
Colegiului. Constrânsa de împrejurari, fata a fost obligata sa se transfere
în urma ultimatumului dat. A încercat la mai multe licee din oras, însa nici
unul nu a acceptat-o. „Da, am avut o astfel de cerere, însa nu am acceptat-o
deoarece clasele noastre sunt complete. Iar transferurile se fac în
vacantele intersemestriale, nu în cursul semestrului”, sustine Dorina Lupu,
directoarea Colegiului National “Octavin Goga”.

Cu chiu cu vai, în cele din urma, cererea de transfer a fost primita la un
alt liceu, de profil real. Conducerea Colegiului Pedagogic sustine ca un
transfer se poate efectua în cursul semstrului la cererea personala a
elevului, si daca liceul la care doreste sa se transfere accepta cererea.

 Transferul nu a fost deloc o bucurie pentru Sandra Maier. Trecerea de la un
liceu bun, de la o clasa cu profil engleza-germana, la unul care nu are
acest profil, a fost un adevarat soc pentru tânara eleva.

 Prejudecati false

 Toata povestea a pornit de la un articol aparut în presa sibiana, în care
numele elevei era legat de cel al Colegiului. „Ne-a deranjat foarte mult
acest lucru deoarece a atins prestigiul scolii. Noi oferim un model de
dascal, nu model de goliciune. Noi formam cadre care vor forma la rândul lor
copiii, iar pentru aceasta meserie este nevoie de seriozitate, etica,
morala, meseria de top model nu are nimic de-a face cu cea de dascal”, a
completat Eleva Vald.

Argumentele directoarei nu stau în picioare. Daca modelingul nu are nimic
de-a face cu „dascalimea”, se pare ca „dascalimea” are ceva de-a face cu
modelingul. Acest lucru îl dovedeste faptul ca nu mai departe de începutul
lunii noiembrie, în Sala Festiva a liceului, a avut loc o preselectie
initiata de o agentie de modeling. Pe fluturasul care a fost distribuit prin
Sibiu, apareau doua fete tinere, eleve ale acestui liceu. Prin urmare, mai
exista eleve ale acestui liceu care pozeaza.

 Exmatriculare cu fata de transfer

 Directoarea Elena Vlad sustine ca Sandra Maier a depus cererea de transfer
de buna voie, iar Consiliul Profesoral si cel Administrativ au fost de acord
ca aceasta sa se transfere. Faptul ca a pozat pentru FHM si a afirmat ca nu
vrea sa devina un cadru didactic în viitor au fost motive foarte puternice
pentru conducerea liceului de a accepta „cererea”. „Fata nu poate sa preia o
sarcina pedagogica. Ea trebuie sa predea copiiilor si sa aiba o anumita
tinuta în fata elevilor”, a mai declarat Elena Vlad.

 Dar mama fetei are alta varianta. A fost chemata la scoala unde i s-a cerut
sa îsi transfere fata cât mai urgent. Încercarile de de a convinge
directiunea sa revina asupra acestei decizii nu au avut nici un rezultat.
Singurul rezultat al acestor evenimente este acela ca Sandra nu mai este
eleva la un liceu la care a intrat în urma sustinerii unor probe de
aptitudini si a examenelor, loc obtinut prin munca proprie.

 Miss România ia partea elevei

 În ajutorul fetei a sarit si sibianca Cleopatra Popescu, desemnata Miss
România, în 2002. Cleopatra considera ca fetei i s-a facut o nedreptate si
sustine ca institutiile de învatamânt ar trebui sa împiedice alte lucruri
grave care se întâmpla în scoli si care ajung în presa prin materiale
filmate cu camere de la telefonul mobil. „Mie mi se pare o masura deplasata.
Conducerea liceului nu ar avea de ce sa o forteze sa plece pentru ca, cel
putin din câte îmi dau seama, nu a facut un lucru grav si nu a adus un
prejudiciu institutiei”, considera Miss România 2002. Cleopatra crede ca
fetele care reusesc sa se impuna prin frumusetea lor trebuie admirate si
sprijinite. „Eu vad moda ca un hobby si cred ca daca poti sa faci mai mult
când esti tânar, trebuie sa continui si sa ai sprijinul celorlalti. Eu o
felicit ca a ajuns sa pozeze într-o revista importanta”, mai spune
Cleopatra. De altfel, „frumoasa României” povesteste ca nu s-a confruntat cu
probleme asemanatoare elevei de la Colegiul Pedagogic, în drumul ei spre
celebritate. Miss România arata ca a reusit sa se impuna cu sprijinul
prietenilor si cunoscutilor. „Eu nu am avut astfel de probleme când eram în
liceu sau la scoala. Ba, mai mult, profesorii m-au sustinut si erau mândri
de mine”, mai spune Cleopatra.

 Colegii o vor pe Sandra înapoi

 Chiar daca a fost nevoita sa îsi transfere fata la un alt liceu, chiar daca
în momentul în care conducerea scolii a hotarât ca eleva sa se transfere, se
pare ca directoarea nu era în scoala, chiar daca la alte licee din tara se
întâmpla lucruri mult mai teribile între minori, tânara vrea sa revina la
fosta ei scoala. Colegii de clasa de la Colegiul Pedagogic au rugat-o pe
directoare sa o primeasca pe Sandra înapoi, dar au fost amenintati la rândul
lor cu exmatricularea.

Mama Sandrei nu vrea razboi. Ea spune ca întelege rolul directoarei, dar
considera ca se putea gasi o alta rezolvare a situatiei. „Se putea recurge
la o alta solutie, nu la transfer. Puteau sa-i scada nota la purtare, de
exemplu”, spune mama Sandrei.

De ani de zile revista FHM promoveaza tinere fete, dar, în nici un an,
fetele nu au avut probleme la scoala din aceasta cauza. „Am fost cu ea la
Bucuresti. A fost aleasa dintre alte o suta de fete. Am vrut sa ma conving
ca nu face nimic indecent. Si totul a fost ok“, adauga mama Sandrei.

 O alta Margareta

 Inspectorul scolar general adjunct Roberto Dietrich are cunostinta de acest
caz. El crede ca nu este normal ca fata sa fie transferata, dar nu este de
acord nici cu faptul ca fata a ales sa pozeze. „Este totusi minora. Si cred
ca directoarea a procedat corect. Am ramas totusi surprins de faptul ca a
pozat, mai ales ca o cunosc personal. Probabil ca e mania Britney Spears,
poate doreste sa se lanseze”, spune Roberto Dietrich. Daca Sandra Maier a
depus o cerere de transfer scrisa cu mâna ei, asta înseamna ca fata a fost
de acord, în opinia inspectorului, care da un exemplu din anii ’60. „În anii
’60, Margareta Pâslaru a avut probleme mari si a fost data afara din liceu”,
a amintit Roberto Dietrich.

 „Daca a pozat într-o postura indecenta, da, mi se pare normal sa fie astfel
sanctionata. Doar nu a pozat în hainele cu care merge la scoala. Aceasta
hotarâre s-a luat la nivelul scolii si este un mod de a o scoate dintr-un
anturaj pe care l-ar putea influenta într-un mod negativ”, Paloma Petrescu,
secretar de stat pentru învatamânt preuniversitar

 Andrada GHIRA

 Data aparitiei: 2005-12-19

www.sustrain.info

Clean water saves lives.  Help make water safe for our children.
http://us.click.yahoo.com/YNG3nB/VREMAA/E2hLAA/DXOolB/TM