Eu nu am reusit sa gasesc in legislatia romaneasca
scris undeva ca poti sta numai 90 de zile fara motiv
in strainatate.Am cautat si in tratate bilaterale si
in ceva legislatie comunitara si tot nu am gasit.In
viza de Franta pe care am primit-o atunci cand era
obligatorie se facea intradevar referire la aceste 90
de zile ca termen maximde sedere intr-un anumit
interval.Legea 248 face specificatie clara referitor
la motivele ingradirii dreptului la circulatia libera
a romanilor.Nu se vorbeste despre depasirea
termenelor.Din declaratia ministrului de interne
postata de voi am inteles ca pasapoartele se ridica la
intrarea in tara pentru sesizarea instantei dar in
momentul ridicarii instanta nu a decis nimic asa ca se
pare ca ne intoarcem iar la metoda spagii ca sa nu-ti
ia nimeni pasaportul.In momentul ridicarii
pasaportului nu mai poti calatori (incalcarea
dreptului la circulatie libera).Nu mai ai cum decat
ilegal.Asa ca va rog analizati si spuneti-mi parerea
voastra. Poate eu ma insel si tare mi-as dori asta.
Daca cineva stie de cele 90 de zile il rog sa-mi spuna
unde sa citesc.

--- ARIN <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

---------------------------------
http://www.gandul.info/2006-01-30/social/termenul_legal

Numarul documentelor necesare pentru calatoria în
strainatate va scadea.

În urma semnalelor aparute în mass-media, potrivit
carora românii pot sta cât vor în strainatate chiar cu
acte în neregula, ministrul Administratiei si
Internelor, Vasile Blaga, a dorit sa faca ieri câteva
precizari. În primul rând, termenul legal de sedere în
strainatate, de 90 de zile, ramâne în vigoare, românii
care depasesc acest termen riscând sa fie sanctionati
de autoritatile statelor pe teritoriul carora se afla.
"Am vazut o mare veselie la unii cetateni care era
clar ca numai la munca nu mergeau în strainatate.
Ghiulurile erau multe. (.). Românii se pot întoarce
linistiti în tara pentru a-si reglementa situatia,
pentru ca nu le mai retinem pasaportul la frontiera,
pasapoartele se vor retine doar celor readmisi", a
declarat Blaga. El a adaugat ca Ministerul de Interne
nu le va îngradi acestora dreptul la libera
circulatie, ci tribunalul din raza teritoriala unde
locuiesc va face acest lucru. "Noi mergem si facem
propunerea, în mod diferentiat, daca e prima abatere.
Nu o sa cerem de la început 3 ani de zile suspendare.
Judecatorul va analiza, iar pe perioada pe care
judecatorul considera ca trebuie sa-i fie limitat
cetateanului român dreptul de miscare pasaportul va
ramâne la noi. Dar ei pot veni linistiti în tara din
acest punct de vedere si, la urmatoarea plecare, de
exemplu, în Spania, în 90 de zile trebuie sa-si
reglementeze situatia în tara respectiva". Oficialul
MAI a mai precizat ca, daca un cetatean este returnat
dintr-un stat Schengen si instanta de judecata da un
termen de interdictie, acesta nu mai are voie sa intre
în nici un alt stat Schengen.

Pe de alta parte, ministrul a dat si o veste buna
celor ce calatoresc în strainatate. Într-o luna si
jumatate autoritatile vor definitiva un proiect pentru
reducerea numarului de documente necesare pentru
iesirea din tara. El nu a oferit prea multe detalii în
legatura cu acest proiect, dar a spus ca "oricum, la
sume (pe care trebuie sa le aiba un cetatean la
iesirea din tara - n.n.) nu renuntam, pentru ca sunt
exact sumele percepute în statele Schengen". Ministrul
a apreciat ca doar 10-20 la suta din românii care
lucreaza în Spania lucreaza fara forme legale.

Loredana VOICULESCU

www.sustrain.info

Sageata Albastra e cea mai mare tzeapa a transportului
public!

Spanish language and culture
         World language
    Romanian